SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Wednesday, February 5, 2014

UMNO Online - “Dulu Saman Berjuta, Kenapa Sekarang Dikatakan Satira Politik?” plus 9 more

UMNO Online - “Dulu Saman Berjuta, Kenapa Sekarang Dikatakan Satira Politik?” plus 9 more

Link to UMNO Online

Dulu Saman Berjuta, Kenapa Sekarang Dikatakan Satira Politik?

Posted: 04 Feb 2014 03:30 AM PST

Ahli parlimen DAP, Teresa Kok cuba mempertahankan tindakan biadap dan kurang ajar yang dilakukan melalui video sindiran sempena Tahun Baharu Cina baru-baru ini. Menurutnya Umno sengaja ingin memutarbelitkan isu kandungan klip video yang bertajuk 'Onederful Malaysia' itu kerana telah bankrap idea.

Wakil rakyat dari Seputeh itu mengatakan, rakaman video tersebut hanyalah merupakan'satira politik' (lawak politik) semata-mata kerana ia tidak merujuk kepada mana-mana pihak dan tidak menyebut sebarang nama serta bukan bersifat hasutan.

teresa-kok-video-hina-sindir-dap-rasis-pm-kerajaan-onederful-tahun-baru-raya-cina-2014

Paling menarik dia turut mengatakan sekiranya pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap dirinya ia adalah merupakan "penindasan politik".

Video berdurasi hampir 12 minit yang disiarkan di YouTube itu antara lain memperlihatkan barisan tetamu undangan berkenaan mengeluarkan kenyataan menyindir beberapa perkara, termasuk sistem pendidikan negara dan isu keganasan di Sabah.

Malah, seorang tetamu dikenali Master Yan Yan yang ditanya mengenai Tahun Melawat Malaysia 2014 mengutuk Sabah dengan kenyataan berikut : But then, you can travel to Sabah, where you get to see pirates, with a bonus show of kidnapping and scenes of open fire" (anda boleh melancong ke Sabah, di mana anda boleh melihat lanun, dengan pertunjukan bonus penculikan dan babak tembakan).

Sindiran-sindiran lain didakwa turut ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Yang menariknya isu yang hampir sama ini, pernah terjadi pada beberapa tahun yang lalu. Pada 9 Oktober 2008, dia telah mengemukakan saman berjumlah RM30 terhadap Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Mohd. Zaini Hassan dan Utusan Melayu (M) Bhd yang kononnya telah menerbitkan sebuah artikel fitnah.

Artikel yang bertajuk 'Azan, Jawi, Jais, UiTM dan 'ba-alif-ba-ya' itu dikatakan bertujuanmemperkecilkan dirinya secara peribadi dan rasmi termasuk sebagai Ahli Parlimen, ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan anggota Exco kerajaan negeri Selangor.

Ketika perbicaraan kes tersebut, dia yang ditanya oleh peguam mengakui artikel tersebut langsung tidak menyebut namanya. Tidak lama selepas itu, Teresa telah mengarahkan peguamnya untuk menarik semula kes tersebut tanpa memberikan sebarang alasan.

Selain daripada itu, dia juga pernah mengemukakan saman terhadap Ketua Pegawai Eksekutif Malaysian Press Institute (MPI), Datuk Chamil Wariya kerana menulis sebuah cerpen bertajuk "Politik Baru YBJ" yang kemudiannya diterbitkan dalam akhbar Mingguan Malaysia pada 12 Oktober 2008.

Merasakan cerpen tersebut merujuk kepada dirinya, anggota Exco kerajaan negeri Selangor itu segera memfailkan saman pada 12 Disember 2008 yang berjumlah RM30 juta juga. Dia mendakwa cerpen tersebut telah merujuk kepada dirinya dan bukan hanya sekadar kebetulan. Kes tersebut juga akhirnya diselesaikan di luar mahkamah.

Kesimpulannya, apabila terkena batang hidung sendiri dia bukan main marah lagi, sehingga bertindak mengemukakan saman yang bernilai jutaan ringgit. Pada ketika itu, tidak timbul pula soal satira politik atau hanya sekadar lawak jenaka.

Diharapkan siasatan terhadap kes ini dapat dijalankan dengan segera agar hukuman dapat dijalankan sekiranya terbukti dia bersalah. Semoga dengan tindakan itu, tidak ada lagi kes-kes yang menyentuh sensitiviti dan bersifat perkauman dilakukan oleh mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab.

isuhot.com

Berilah Apa Jua Alasan, Semua Tahu PRK Kajang Untuk Agenda Peribadi

Posted: 04 Feb 2014 03:28 AM PST

KUALA LUMPUR 4 Feb – Pengundi di DUN Kajang tidak harus terpedaya dengan apa jua alasan yang diberikan oleh PKR berhubung perletakan jawatan wakil rakyatnya bagai memberi laluan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding dalam pilihan raya kecil yang bakal diadakan berikutan kekosongan itu.

Norhayati-Onn-Setiausaha-Politik-PM-Najib-Ketua-Wanita-Selangor-UMNO-BN-Exco

Ketua Wanita UMNO Selangor, Datuk Norhayati Onn menyifatkan apa yang berlaku itu lebih menjurus kepentingan peribadi dan sandiwara politik berikutan kemelut dalaman PKR yang membabitkan beberapa pemimpin parti itu di Selangor.

" Apa jua alasan, kehadiran Anwar di Kajang lebih menjurus kepada kepentingan peribadi dan mereka yang rapat dengannya terutama di kalangan mereka yang bercita-cita besar untuk menyingkirkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Persoalan yang sehingga kini masih tidak terjawab ialah mengapa tiba-tiba sahaja Adun Kajang, Lee Chin Cheh meletak jawatan tanpa sebab sedangkan dia masih sihat dan berkemampuan untuk menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat," katanya kepada UMNO-Online di sini.

juarai_agenda_anwar

Beliau berkata, pengundi di Kajang perlu menyedari bahawa tindakan yang dibuat oleh PKR itu menunjukkan sokongan yang diberi oleh penyokongnya tidak dihargai dan menjadi DUN Kajang sebagai gelanggang untuk merealisasikan cita-cita segelintir pihak yang mempunyai kepentingan peribadi.

Menurutnya, pengosongan DUN Kajang itu berlaku ketika Khalid berhadapan dengan pelbagai masalah dalam kepimpinan sebagai Menteri Besar Selangor yang membabitkan beberapa isu yang telah menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan rakan sekutunya.

Di samping itu, Norhayati turut menyatakan pergeseran antara Khalid dengan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali juga antara penyumbang kepada pengosongan DUN Kajang itu bagi membolehkan Anwar berada dalam kepimpinan kerajaan negeri.

kepimpinan_selangor_khalid_azmin_musuh_rakyat_mangsa

"Sudah diketahui umum, Khalid dan Azmin sememangnya tidak boleh duduk semeja sejak sebelum Pilihan Raya Umum lalu, perkembangan terbaru antara mereka berdua menjadi lebih teruk yang membabitkan isu jawatan di PKNS (Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor) .

"Dan ini semuanya ada hubung kait kerana Azmin adalah orang kepercayaan Anwar, dan dengan kehadiran Anwar ianya pasti dapat mengimbangi  kemelut antara Khalid dan Azmin walaupun Anwar tidak dilantik menjadi Menteri Besar jika menang di Kajang," katanya.

Beliau berharap pengundi di DUN Kajang bijak memilih wakil rakyat baru pada pilihan raya kecil nanti dan jangan jadikan sebagai jalan untuk merealisasikan cita-cita peribadi pihak-pihak yang mempunyai kepentingan. -MediaUMNO

Program Baucar Kerja Kawasan Bandar Disambut Baik – Ghapur

Posted: 04 Feb 2014 02:19 AM PST

TAWAU, 4 Feb  - Anggota Parlimen Kalabakan Datuk Seri Panglima Abdul Ghapur Salleh memuji langkah kerajaan untuk memperkenalkan ‘Program Baucar Kerja’ bagi individu di kawasan bandar yang berpendapatan di bawah RM3,000 sebulan.

Beliau berkata program itu menjadi bukti keprihatinan kerajaan khususnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terhadap nasib golongan berpendapatan di bawah RM3,000 di kawasan bandar ekoran peningkatan kos sara hidup.

“Kita berharap projek di bawah seliaan Kementerian Sumber Manusia ini akan direalisasikan dan mencapai sasarannya," kata beliau.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas program baucar kerja itu selepas melawat projek pembangunan di Pulau Sebatik di sini hari ini.

Baru-baru ini, kerajaan mengumumkan bahawa individu yang berpendapatan bawah RM3,000 di kawasan bandar layak menerima bantuan RM35 sehari menerusi program baucar kerja yang akan diselia oleh Kementerian Sumber Manusia menjelang April ini.

Sementara itu, Timbalan Pengarah Bahagian Perkhidmatan Pekerjaan Jabatan Tenaga Kerja Semenanjung Malaysia (JobsMalaysia), Yusuff Harun dipetik sebagai berkata program peringkat perintis pada April nanti membabitkan 100 peserta yang tergolong di bawah tahap miskin bandar.

Nak Selamatkan Selangor Tapi Kawasan Sendiri Masih Lagi Tunggang Langgang

Posted: 04 Feb 2014 01:58 AM PST

KUALA LUMPUR, 4 Feb – Bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ruslan Kassim menasihati Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim agar jangan menjadi hero di luar kawasan dengan meninggalkan kawasannya sendiri di Permatang Pauh, yang sehingga ke hari ini masih lagi memerlukan lebih pembelaan dari wakil rakyatnya yang sudah berada di situ beberapa penggal.

tiada-pembangunan-moden-kemudahan-permatang-manggis-pauh-anwar-ibrahim-dun-parlimen

Menurut beliau, sudah beberapa penggal Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi ahli Parlimen di kawasan tersebut, namun sehingga ke hari ini Permatang Pauh masih tetap sama seperti dulu yang banyak kekurangan baik dari sudut pembangunan dan kemajuan baik  ekonomi mahupun infrastruktur.

"Saya nasihatkan Anwar daripada berkokok di luar kawasan, lebih baik beliau berkokok terlebih dulu di kawasan beliau di Permatang Pauh. Setakat ini, apa pembelaan beliau kepada penduduk di sana? Umum mengetahui masih banyak lagi pembangunan dan pembelaan yang diperlukan di kawasan yang sudah beberapa penggal beliau wakili.

"Jadi, tindakan beliau yang cuba menjadi hero di luar gelanggang kononnya untuk menyelamatkan negeri Selangor adalah semata-mata retorik politik saja. Kawasannya sendiri tidak terbela, tiba-tiba mahu menjadi hero di gelanggang orang lain. Pelik sungguh…," tegasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

ruslan_kassim_penerangan_pribumi_perkasa_bekas_pkr_anwar

Dalam soal ini  menurut Ruslan lagi, PRK DUN Kajang  hanyalah merupakan strategi Anwar bagi mengalihkan isu di mana hari ini jelas beliau  sedang menghadapi isu hilang kepercayaan di dalam partinya sendiri, isu keluarga yang melibatkan anaknya, Nurul Izzah dan juga isu kegagalan pentabiran di negeri Selangor.

"Anwar merupakan mahaguru dalam soal mengalihkan isu. Beliau memang pakar dalam bab ini. Jika dilihatnya timbulnya masalah yang tidak dapat ditanganinya, yang boleh menjejaskan nyawa politiknya, beliau sepantas kilat akan mencipta satu isu lain, di mana akhirnya rakyat akan mengalihkan tumpuan terhadap isu ciptaannya itu.

"Anwar pula cukup bijak menggunakan nama rakyat, kononnya majoriti rakyat menyokong perjuangannya sedangkan hakikatnya tidak begitu. Setiap kali berceramah, beliau mengatakan bahawa perjuangannya adalah untuk rakyat, sedangkan sebenarnya beliau memperkuda kayukan rakyat, demi untuk survival politiknya itu," tegasnya. -MediaUMNO

Waspada Manipulasi Pembangkang, GST Elak Rakyat Dikenakan Cukai Bertindih

Posted: 04 Feb 2014 01:18 AM PST

KOTA KINABALU, 4 Feb –  Rakyat tidak seharusnya mudah meletakkan diri mereka untuk dipergunakan dan diperalatkan oleh pihak tertentu untuk kepentingan seseorang.

Ketua Penerangan UMNO Sabah Datuk Sapawi Ahmad berkata rakyat dilupakan dengan manfaat yang disediakan dan diberikan oleh kerajaan seperti yang dinyatakan dalam bajet `Mensejahterakan Rakyat.'

"Sebaliknya rakyat hanya diajak untuk melihat tentang GST di mana pihak pembangkang memutarbelitkan tentang fakta mengenainya," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Sepitang.

fakta-cukai-tax-sales-services-berganda-bertindih-peniaga-pemborong-gst-malaysia

Sapawi berkata pelaksanaan GST sebenarnya memberikan kemudahan kepada rakyat di mana sebelum ini cukai perkhidmatan yang dikenakan kepada rakyat adalah bertindih.

Jika GST, katanya, rakyat hanya dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus tetapi jika dahulu rakyat dikenakan 10 peratus untuk cukai jualan dan lima peratus cukai yang dikenakan oleh pengilang.

Beliau berkata bebanan yang ditanggung rakyat ketika ini ialah cukai pengilang, pemborong dan juga peruncit.

"Cukai inilah yang dikenakan ke atas rakyat sehingga berlakunya pertindihan sedangkan GST pula hanya mengenakan satu cukai dengan kadar enam peratus sahaja.

Fakta inilah yang seharusnya diketahui dan difahami oleh rakyat…tetapi rakyat dikelirukan oleh pembangkang yang memutarbelitkan pelbagai fakta," katanya lagi. -MediaUMNO

Mustapa Urges Patience Over Cost Of Living

Posted: 04 Feb 2014 01:14 AM PST

KUALA LUMPUR, Feb 4 – International Trade and Industry Minister Datuk Seri Mustapa Mohamed has appealed for patience from Malaysians feeling the pinch of rising prices, saying they should trust the government’s ability to  reduce the cost of living.

Mustapa_Mohamed_Menteri_UMNO_BN_Kelantan_Perdagangan_Luar_Negara

He said the government is committed to tackling the issue, with Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yasin himself heading a Cabinet special committee to address the rising cost of living.

Speaking to reporters after visiting the Linatex Rubber Products Sdn Bhd factory here today, Mustapa said even if the government is unable to totally prevent the rise in cost of living due to rising prices of goods, some of the measures taken have shown positive results, such as lower prices at supermarkets.

“The government’s seriousness is proven, and the steps it has taken through the deputy prime minister have already shown results,” he said.

On Jan 15, Muhyiddin announced the formation of a special Cabinet committee that will among others conduct sectoral studies relating to price increases, including those that stem from market structural issues such as supply and marcurb

Last week, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak launched a nationwide price reduction campaign to help ease the people’s burden, with the first phase for 10 months to involve 10 supermarket chains — Econsave, Aeon, Mydin, NSK, 99 Speedmart, Aeon Big, Segi Fresh Mart, Giant, KK Mart and Tesco.

Pertikai Khutbah : Kit Siang Kalau Tak Faham Usah Pandai Buat Fitnah

Posted: 04 Feb 2014 12:38 AM PST

KUAL A LUMPUR, 4 Feb – Exco Pemuda UMNO Malaysia, Ustaz Fathul Bari menyelar tindakan Ahli Parlimen Gelang Patah,  Lim Kit Siang yang terus-terusan cuba mempolitikkan agama Islam dengan mendakwa ayat AL Quran yang dibaca dalam satu khutbah Jumaat baru-baru ini sebagai satu seruan meniupkan sentimen persengketaan agama di dalam negara ini.

ustaz fathul bari

Menurut Fathul, pemimpin DAP itu sepatutnya bertanya terlebih dulu apa maksud ayat tersebut dan jangan mentafsir ayat tersebut sesuka hati memandang beliau tidak memahami isi kandungan ayat Al Quran.

"Saya minta Lim Kit Siang, kalau tak faham jangan cuba tafsir sebarangan mengikut akalnya. Bagi saya, tindakan beliau itu tidak lebih hanya sekadar cuba untuk terus menimbulkan ketegangan berhubung isu kalimah Allah yang boleh mengeruhkan lagi suasana di antara penganut Islam dan agama lain di negara ini.

"Inilah masalah Lim Kit Siang. Beliau tidak faham maksud ayat itu dan terus buat serangan, kononnya ayat tersebut meniup kepada sentimen perbalahan agama. Sepatutnya dia minta JAKIM jelaskan apa maksud ayat itu, bukannya bertindak  menyerang dan mengkritik semberono tanpa pengetahuan.

"Perangai Lim Kit Siang ini tidak ubah seperti sikap seorang ahli politik Belanda, Arnold Van Doorn yang menerbitkan filem pendek Fitna yang jelas memperlihatkan ilmu pengetahuannya yang cetek tentang Islam," tegasnya.

Beliau seterusnya menjelaskan bahawa ayat tersebut merupakan ayat yang menjurus kepada soal akidah antara kaum muslimin, Nasrani dan juga Yahudi, dan bukannya ayat yang mengajak kepada persengketaan agama.

"Lim Kit Siang perlu faham, Islam bukan memerangi atau memusuhi semua manusia yang bukan Islam. Di dalam Islam, ada empat kategori non Muslim iaitu, Harbi, Zimmi, Muahadah dan juga mustakman.

"Dalam soal ini, Islam hanya akan memusuhi non muslim yang termasuk di dalam kategori Harbi di mana mereka ini adalah golongan yang memerangi, menyakiti serta menindas umat Islam. Tetapi bagi non muslim yang mahu hidup dalam keadaan aman damai dalam keadaan berbilang bangsa dan agama, maka ia tidak menjadi masalah langsung bagi umat Islam," jelasnya.

Malah ujar Fathul lagi, Islam juga melarang penganutnya untuk mencerca atau menghina kepercayaan penganut lain, apatah lagi untuk membunuh atau menindas golongan yang berlainan akidah, yang sudah tentunya merupakan perbuatan yang dilarang di dalam Islam.

"Kalau Lim Kit Siang nak faham tentang Islam, beliau boleh datang jumpa saya. Saya tidak keberatan untuk menerangkan beliau tentang Islam sehingga beliau benar-benar faham apa sebenarnya Islam itu.

"Oleh itu, saya nak nasihatkan Lim Kit Siang sama sepertimana nasihat Karpal Singh pada Anwar Ibrahim, iaitu Lim Kit Siang perlu bertaubat. Kalau nak tahu lebih mendalam tentang Islam, saya ulangi sekali lagi, sila jumpa saya. Saya akan terangkan tentang agama ini pada beliau sehingga hilang segala syak wasangkanya terhadap Islam," ujarnya sinis. -MediaUMNO

lim-kit-siang-dap-rasis-anti-islam-jakim-pmo-jpm-kerajaan-bn-umno-parti-agensi-agama-muslim

Teresa Kok’s Video Sparks Anger Among Public – Ahmad Shabery

Posted: 04 Feb 2014 12:06 AM PST

PUTRAJAYA, Feb 4  - Seputeh MP Teresa Kok has roused anger among the public with her ‘kiasu’ attitude and putting down the country’s image by alleging that everything done by the government was wrong.

Ahmad-Shabery-Cheek-Menteri-UMNO-BN

Communications and Multimedia Minister Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek said Teresa’s acting in a satirical video clip titled ‘Onederful Malaysia’, which had gone viral on YouTube, certainly created an uproar.

“Teresa has bad taste, so is this a good example from a DAP leader? When we insult the country and point out other’s weaknesses it will only encourage others to do the same,” he told a news conference after a visit to Measat Satelite Systems Sdn Bhd in Cyberjaya, near here today.

Also present were Measat Satellite Systems Sdn Bhd (Measat) director Tun Hanif Omar, Measat Chief Operating Officer Paul Brown-Kenyon and Multimedia and Malaysian Communications And Multimedia Commission (MCMC) Chief Executive Officer Datuk Mohamad Sharil Tarmizi.

At the same event, Ahmad Shabery also launched the book ‘Communications Satellite Fundamentals – From Design to Launch and Operation’ by Measat Senior Vice-President (Space Systems Development Division) Dr Ali R. Ebadi. The book was published as part of Measat’s corporate social responsibility (CSR) in helping the country produce more technology experts among Malaysians.

Therefore, Shabery wants all quarters to stop such activities (putting down leaders and the country) through YouTube and other social media channels as it could threaten peace, especially racial unity, in the future.

When asked what action will be taken on insults to Christianity on Facebook and the social media, MCMC CEO Mohamad Sharil Tarmizi said the MCMC was looking into the matter and would work together with the police on this.

Appropriate action would be taken on individuals found disseminating information or news which could affect the country’s safety, such as racial issues, he said.

On Measat, Ahmad Shabery said he was awed by Measat’s investment programme in ugprading Malaysia’s capability in the high technology satellite sector.

“Measat, as the only licensed commercial satellite operator in Malayisa, has an important role in supporting information communication technology (ICT) infrastructure for commercial clients and government projects, for example, developing and expanding the ICT network to rural areas nationwide.

“In this era, ICT infrastructure is a major contributor to economic and social development, which is why the government has invested in ICT for Malaysia’s future as a developed nation,” he said.

Meanwhile, Measat director Tun Hanif Omar said Measat was scheduled to launch its latest satellite, Measat-3b, in May at he European Spaceport, French Guinea.

“The project which cost about RM1.25 billion will be used to channel data and video services in Malaysia, Indonesia, India and Australia,” he said.

Hanif said Measat also supports and contributes to government broadband programmes around the country through the use of the Measat-5 satellite, which can provide a broadband capacity of 3g bytes.

The Measat-5 is also used by telecommunications operators in Malaysia to support various government ICT programmes, including the community broadband centre, community broadband library and wireless village, he said.

Consumer Awareness Must Be Raised To Choose Outlets Offering Reasonable Prices – DPM

Posted: 03 Feb 2014 11:48 PM PST

KAJANG, Feb 4  - Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin wants consumerism awareness and education be raised to encourage consumers to choose supermarkets and shops that offer goods at reasonable prices.

muhyiddin-tpm-lawatan-mengejut-turun-padang-walkabout-harga-barang-pasar-pasaraya

“I find that consumers who are observant of cheaper price offers benefiting from choosing to shop at outlets that offer much lower prices of goods than at others.

He stressed : “Consumer education and awareness is important because if we purchase things according to our usual inclinations, we will face problems.”

During his suprise checks on prices of goods at a number of locations today, Muhyiddin found that not all consumers complained about the slight increase in prices of goods as they could choose to patronise outlets that offered the same goods at lower prices.

“Such outlets include Mydin and Econsave and Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M),” he said after making the price checks at Mydin Hypermarket Seremban 2 and KR1M in Mantin, Negeri Sembilan and at the Econsave Supermarket in Kajang, Selangor.

Accompanying him were Domestice Trade, Cooperatives and Consumerism Minister Datuk Seri Hasan Malek and Agriculture and Agro-based Industry Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Muhyiddin also urged the Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Ministry as well as consumer associations to organise educational progammes for consumers.

“We will assist them with a small allocation in their efforts to raise consumerism awareness so that people will choose to buy goods at outlets that offer lower prices in tackling the rising cost of living,” he said.

In a related development, Muhyiddin said the process of rating shops that offered fair prices would be expedited, with focus on those offering lower prices than others, besides adhering to the laws and regulations.

“The government has not decided on the kind of incentive to be given to such outlets as it is still thinking about it.

“Perhaps we can promote these outlets…when they are listed on the (fair price) list, the participants of this programme will benefit from the promotional effort,” he said.

Pro BN NGO Issues Ultimatum To Teresa Kok

Posted: 03 Feb 2014 11:42 PM PST

KOTA KINABALU, Feb 4 – A non-governmental organisation (NGO) calling itself Gabungan NGO Pro BN has issued an ultimatum to Seputeh member of parliament Teresa Kok to prove the existence of pirates in Sabah within 14 days, or else face a law suit.

“It’s definitely her intention to embarrass Sabahans, to tarnish the state’s image. She clearly stated “you can visit Sabah and see pirates with bonus shows of kidnapping and shooting episodes”, the NGO’s president Zulkaranain Mahdar claimed today.

Zulkarnain, who is also Sabah Workers Welfare Association, Selangor was speaking to reporters after lodging a report at the Kota Kinabalu police head quarters over a Youtube video clip titled Teresa Kok “Onederful” Malaysia CNY 2014, here today.

Zulkarnain further claimed that he received many queries from his friends about the clip which purportedly portrayed Sabah as still having pirates.

He was also of the opinion that the shooting scenes in the clip made fun of the security forces and may hurt the feelings of the widows of the personnel who died defending the nation in the Lahad Datu intrusion, February last year.

teresa-kok-video-hina-sindir-dap-rasis-pm-kerajaan-onederful-tahun-baru-raya-cina-2014

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT