SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Monday, June 21, 2010

Dr. Yusof Al-Qaradhawi amat tersinggung dengan perbuatan Datuk Seri Anwar Ibrahim

PostHeaderIcon Anwar Tipu Qaradhawi!

Oleh Teh Tarik Satu!

Kawan baru mendapat satu berita yang pasti menggemparkan!

Dari satu sumber di Mesir yang dipanjangkan kepada beberapa pihak di Malaysia, sumber itu mengatakan Ketua Ulama Sedunia, Dr. Yusof Al-Qaradhawi amat tersinggung dengan perbuatan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaitkan namanya sebagai ulama yang mengesahkan pemimpin itu tidak terlibat dalam perbuatan meliwat.

Menurutnya, ulama tersebut tidak pernah mengesahkan bahawa Anwar difitnah oleh Saiful Bukhari Azlan. Malah beliau sendiri tidak tahu siapa yang berkata benar, sama ada Anwar atau Saiful. Beliau hanya menjawab soalan yang ditanya dan soalan tersebut pula ternyata berniat mengelirukan ulama tersebut, kata sumber itu lagi.

Ujarnya, Dr. Yusof Al-Qaradhawi menjawab hanya berdasarkan soalan yang diberi iaitu:

''Bolehkah tolong jelaskan pertuduhan Anwar Ibrahim tanpa bukti dan saksi? Apakah pandangan syarak?''

Maka ulama tersebut menjawablah berdasarkan soalan yang ditanya. Sama seperti kita menjawab soalan Pengetahuan Agama Islam dalam peperiksaan SPM. Bentuk soalan diberi maka jawapannya mestilah berasaskan senario yang ada.

Bagaimana pula jawapan ulama tersebut jika soalannya berbunyi begini?

''Bolehkah tolong jelaskan pertuduhan Anwar Ibrahim berdasarkan bukti dan saksi yang ada. Apa pandangan syarak perbuatan meliwat?''

Saksi di sini ialah merujuk kepada manusia yang terlibat dalam kejadian itu, spesimen yang dijumpai dalam jubur Saiful (air mani tertuduh), peralatan yang terlibat dan sebagainya.

Kawan pasti, Dr. Yusof Al-Qaradawi akan menjawab secara panjang lebar mengenai perbuatan terkutuk tersebut. Kawan ada terbaca mengenai tulisan seseorang dalam sebuah blog yang mengatakan ulama tersebut bersetuju jika peliwat dihukum bunuh dengan cara mencampaknya dari bangunan tinggi.

Sama ada hukuman sebegini menurut hukum Islam atau tidak kawan tidak tahu. Yang kawan tahu, hukuman untuk peliwat dan perogol adalah amat berat terutama jika sudah beristeri.

Maka, bolehkah kita percaya ulama ini menyokong Anwar seperti yang dijaja di seluruh negara sejak beberapa bulan lalu, andainya soalan yang ditanya oleh wartawan tersebut adalah bersifat umum. Bagi kawan ia adalah fitnah terhadap ulama tersebut.

Malah ulasan yang diberikan beliau hanyalah berkenaan isu zina dan pertuduhan melakukan zina bukannya liwat.

Di samping itu, di dalam CD yang diedarkan oleh PKR di Hulu Selangor juga jelas memaparkan yang ulama tersebut ada menyebut bahawa tuduhan zina tanpa bukti dan perlunya membawa 4 orang saksi bukannya merujuk langsung kepada kes liwat yang dihadapi Anwar.

Kawan juga melihat dalam CD tersebut terdapat banyak kelemahan tentang dakwaan ulama tersebut menyokong Anwar.

Kawan percaya Dr. Yusof Al-Qaradhawi tidak begitu mengenali sifat dan perangai Anwar. Beliau tentunya tidak tahu bahawa Anwar ini adalah seorang penipu, punyai sejarah meliwat orang dan mengamalkan rasuah.

Beliau juga tidak tahu bahawa Anwar ini pernah menari dengan perempuan, menganiaya orang dan mempunyai hubungan baik dengan pelampau Yahudi.Bak kata lain, Anwar adalah bekas banduan yang amat licik.

Jadi kawan lebih percaya bahawa beliau sebenarnya tertipu dengan permainan licik Anwar. Lebih pelik bagaimana beliau boleh percaya yang Anwar ini adalah seorang pendakwah dan orang baik. Adakah beliau bermaksud yang Saiful yang menjadi mangsa liwat Anwar adalah seorang insan yang jahat, penipu dan penentang ulama.

Kawan tidak percaya begitu. Dan sumber yang mendedahkan kisah ini menyebut bahawa Dr. Yusof Qaradhawi sebenarnya tertipu dengan mainan licik Anwar yang menggunakan anak lelaki beliau.

Anak Dr. Yusof Al-Qaradhawilah yang menjadi perantaraan sehingga terbitnya CD tersebut.

Maka, sekiranya pandangan ulama tersebut lahir daripada kelemahannya membaca tipu daya orang lain, bolehkah ia dianggap fatwa dan mesti diikuti oleh semua ulama dan badan agama Islam di seluruh dunia.

Bagi kawan, ia tidak boleh dianggap fatwa tetapi sekadar pandangan peribadi beliau. Sebab itulah tiada ulama mahupun Majlis Fatwa Kebangsaan atau Negeri yang mengambil kira pandangan tersebut.

Itu belum diambil kira pendirian Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Harun Din yang sampai sekarang tidak pernah mengeluarkan kenyataan yang Anwar difitnah. Khabarnya, beliau pernah berjumpa sendiri dengan Saiful dan bertanya sama ada benar dia pernah diliwat oleh bekas Timbalan Perdana Menteri tersebut.

Nampaknya, sampai sekarang Dr. Harun membisu.

Ini kerana Anwar diheret ke mahkamah kerana ada bukti dan ia bukan tuduhan jenayah berbentuk rekaan. Kalau inipun rakyat Hulu Selangor boleh tertipu, tak tahulah apa nak jadi. Maka bertambahlah koleksi kehebatan menipu Anwar.


http://www.malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=14239%3Aanwar-tipu-qaradhawi&catid=46%3Ateh-tarik-satu&Itemid=118

2 comments:

  1. anwar pempermain2kan ulama besar Yusof alqardhawi , anwar menggunakan nama ulama tersebut sebagai pelaris ceramahnya , ini bermakan anwar telah membusukkan nama yusof alqardhawi , anwar telah memfitnah dan ini satu perbuatan sangat jijik ..

    lebih malang , ustaz2 dalam PAS membisu seribu bahasa , diam tandanya rela , setuju dengan perbuatan anwar , mereka juga bersubahat sama dosa dengan anwar ,

    percayalah , suatu masa anwar akan ditimpa balasan bagi setiap perbuatanya , anwar akan terkena musibah yang sangat dahsyat tdk pernah terbayang oleh akal ,
    ianya akan berlaku , cuma cepat atau lambat saja ,

    ReplyDelete
  2. astagfirullah....subhanallah.....
    perbuatan manusia selalunya berubah mengikut nafsu... tak terfikirkah atau tiada fikiran sampai berlakunya perkara yg sebegini....
    inilah petanda awal hari kiamat????
    Wallahualam..

    ReplyDelete

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT