SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Thursday, January 5, 2012

Duit Kaled Duit Rakyat .. Keled rembat rakyat merempat



Kenyataan Media GAPS

Bas adalah pengangkutan utama rakyat Selangor pergi dan balik dari tempat kerja. Sejak Cityliner memberhentikan perkhidmatan bas di Selangor bulan lalu kerana rugi, berpuluh ribu rakyat selangor menjadi mangsa.  Kawasan yang paling teruk terjejas adalah Klang, Kapar, Pelabuhan Klang, Shah Alam, Kota Raja, Subang dan Banting yang menjadi nadi ekonomi Lembah Klang.

Kini apabila persekolahan telah bermula permasalahan ini lebih serius kerana ramai anak Selangor yang bersekolah dengan menaiki bas. Ibu-bapa terpaksa ambil cuti atau mc, bersusah payah mengambil dan menghantar anak mereka ke sekolah dengan basikal, motor atau kereta.  

Dimanakah tanggungjawab kerajaan negeri? Dimanakah slogan Negeri Kebajikan yang dilaungkan pada setiap hari oleh pentadbiran kerajaan negeri? Adakah tugas MB dan Exco cuma melahirkan rumah-rumah urut yang tumbuh bagai cendawan atau membiayai mahasiswa berdemostrasi di jalanan? 

Menteri Besar Khalid Ibrahim seperti biasa akan menyalahkan orang lain pada setiap kali timbul masalah rakyat di Selangor, sedangkan beliau adalah ketua eksekutif pentadbiran di Negeri Selangor. Sebagai MB tidak ada cara lainkah untuk menyelesaikan masalah rakyat Selangor selain menudung ke pihak lain yang bukan dalam tanggungjawab mereka ?

Dimanakah inisiatif MB untuk membantu rakyat? Khalid wajar belajar dari MB Negeri Sembilan yang membantu pengusaha Bas yang mengalami kerugian dengan memberikan pampasan bagi memastikan perkhidmatan bas dapat terus diberikan kepada rakyat.

Wahai MB Khalid guna lah wang peruntukan RM300 juta mesra rakyat yang diluluskan dalam sidang Dun Selangor November lalu untuk membantu kebajikan sebenar rakyat, bukan menyalahgunakan wang itu untuk kroni politik dan projek tempelan yang merugikan rakyat.

Perkhidmatan bas sangat relevan di Selangor. Rakyat menuntut perkhidmatan bas diteruskan. Isu bas ini lebih penting dari isu Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor yang akan dijatuhkan hukuman atas kesalahan Liwat suka sama suka pada 9 Jan ini.


Hamidzun Khairudddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT