SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Thursday, August 6, 2009

Kuda -kuda Tunggangan Dalam pakatan rakyat




1) Tentu saudara semua masih ingat akan Setiausaha PKR Selangor.. pada hari sambutan 100 hari PKR memerintah. (Duit Lagi)

2) Saya rasa rakyat masih lagi ingat ketika Selat Klang dilanda ribut… apa yang di katakan oleh MB Selangor Ialah “lawatan ke sana membazir”

3) Kemudian Isu Saiful Bukhari. Apa kah bodohnya ..Pakatan Haram ni ni kes Saipul ngan Anwaq..awat hangpa sebok sangat.?

4) Islam makin dipermainkan… mula-mula ada isu babi, kemudian JK masjid.. pastu di Port Klang, budak dihalau keluar dari surau yang dijadikan sekolah KAFA, dulu masa BN yang “kejam ni memerintah” tidak pernah pun Tadika PASTI ditutup. Kerajaan sekarang ni macam beruk dapat bunga. Duit Perbendaharaan pun dengar cerita dah nipis. Masa tinggal dulu ada banyak lagi.

5) Pastu ada YB yang tak mahu pakai songkok kat Dewan Undangan Negeri. Nasib orang tua tu dah mintak maaf.

6) Dalam masa yang sekarang ni dah kecoh pulak pasal rasuah.. dulu cakap kerajaan yang telus dan adil nak buat macam Khalifah Umar Abdul Aziz sekarang lain pulak bunyinyer. Banyak sangat kes rasuah.

7) PAS pulak semakin jadik boneka, Kita lIhat sahaja apa yang berlaku di Kedah, Perak, Selangor . Penjualan Arak semakin berleluasa,malahan di Kg Batu Tiga, Jalan Kapar arak djual juga disitu.

8) Dalam perkhidmatan kerajaan pegawai yang merampas telah dipaksa untuk melakukan “kecurangan “dalam jawatannya supaya memulangkan balik arak yang dirampas. Apakha jenis orang yang mengatakan akan menjadi adil.. dan akan mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz

9) Pusat Perjudian dan Spa pula semakin banyak berniaga secara halal.

10) Di Selat Klang lebih banyak premis rumah di kawasan perumahan dijadikan retoran makan cina. Mana mereka dapat permit ini.

11) Samseng dan kongsi gelap makin bermaharajalela. Katanya kat PUChong pun makin banyak orang apply kerja GRO. Tu yang kita tahu yang tak tahu..aktiviti underground pun dah boleh mesyuarat kat pejabat Exco.. Tak caya Tanya TBH

12) Rakyat Selangor makin tak terbela, Ibu tunggal dipaksa bayar sewa yang tinggi, Sampah sarap makin tak terkutip. Dirumah saya pun dah berapa hari tak kutip sampah. Lebih-lebih lagi di Kawasan Speaker DUN.

13) Yang bestnya lagi Exco PKR kat sementa dah Rembat RM300,000.00lebih dan sekarang keener sisat kat SPRM takut nanti ada lagi yang lompat bangunan plak.

14) Pernah dulu selepas menang di Ijok, Seorang YB disana di Dewan Bukit Badong ada menjanjikan pendapatan Bulanan Belia di Sana akan dapat gaji minimum RM2000.00 sebulan dengan syarat pergi kursus yang disediakan.. tetapi akhirnya keluar pulak berita di Utusan , Pengganggur dari Ijok pula terpaksa meragut untuk carik kerja di Kuala Lumpur

15) Sekarang ni pula sibuk dengan Inkues TBH.. Berapa ramai dah orang jatuh bangunan takder pun nak bukak Suruhanjaya Diraja tapi tengok lah sekarang ni bukan setakat Suruhanjaya sahaja malah ada Inkues lagi. Inilah hadiah dari BN yang kejam.

16) PAS apa boleh buat.. baru cakap sikit dah ditarik tarik telur.. itulah terlalu asyik sangat nak jadi pengerusi Forum kat dalam masjid… last -last rupanya umat islam diluar makin tersepit. Nizar makin tak tentu arah lagi dah pegang lilin orang mati.

17) Kita lihat sekarang bagaimana isu menggunakan nama Allah s.w.t, Ahli Parlimen Shah Alam dengan bangganya membuat syarahan agama di gereja kata boleh pakai nama Allah oleh orang Kristian. Nasib baik ada orang tegur kat Parlimen. Tidakkah suatu hari nanti sekiranya perkara ini dibenarkan akan menyebabkan kekeliruan kepada remaja dan anak-anak kita

18) . Cuba renungkan firman Allah s.w.t;

"[1]Katakanlah (wahai Muhammad): "Hai orang-orang kafir! [2]"Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. [3]"Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. [4]"Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. [5]"Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. [6]"Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku". Al Kafirun (ayat 1-6)

19) Takkan tak paham-paham lagi. PAS sebenarnya digula-gulakan dan diperalatkan oleh DAP dan PKR.. Sekiranya tidak percaya, saya ingin bertanya kepada Otai –otai ataupun orang lama PAS.. kenapa ketika anwar ditangkap depa ni tak masuk PKR, tapi depa join ngan PAS ?
jawapannya ialah sebab Anwar nak memiliki PAS andaikata PKR “tergolek dog”. Kebanyakan YB PAS Apabila bersuara lantang sikit terus ..memencilkan diri selepas disound oleh DAP.Lihat di Kedah..Siap boleh ugut keluar Pakatan lagi..masa tu datanglah USTAZ LIMpKIT Siang kasi settle. La ni pun berlaku di Selangor.. Bila YB Datuk Hassan Ali melenting.. pastu MB Selangor ckp… “shut up” maka dengan petahnya dier bercakap “no isu,no isu”

INilah dia Negara Berkebajikan

1 comment:

  1. jika anda terlihat ada orang islam yang berjudi dan minum arak di selangor sila laporkan kepada pihak yang berkenaan supaya kita dapat menghancurkan maksiat tersebut..

    marilah kita bersama-sama membuat pemerhatian keatas premis yang menjual air setan ini..jika ada orang islam masih membeli racun dan air setan tersebut,kita akan desak dengan lebih hebat agar perbuatan maksiat tidak berlaku di selangor..

    negeri-negeri UMNO disarankan mengikuti jejak langkah negeri selangor demi menjaga kepentingan islam di malaysia.

    ReplyDelete

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT