SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Wednesday, June 2, 2010

KIlang KENMARK Perlabuhan Klang DITUTUP

Kilang Kenmark telah ditutup....berita dah keluar kat bernama tv. Kenmark Ind. Lot 11 Lingkaran Sultan Mohd . Kawasan Perlabuhan Klang , bandar sultan sulaiaman. bukti kegagalan kerajaan negeri meningkatkan ekonomi rakyat selangor

3 comments:

  1. Salam Suara Baru,

    Saya rasa topik ini tidak byk membantu dalam program Selangor Bangkit. Ini adalah perkara biasa dalam perniagaan. Cume, kita nak tau apa tindakan fuckatan riot dalam hal ini. apa benar mahu membela rakyat atau selesa dengan hasil pasir beratus juta (janji mereka dahulu, walaupun declare hanya 4-5juta.) dalam program merakyatkan ekonomi, meng'kaya'kan kroni.

    Bagi saya, Umno melalui sayap pemudanya harus bangkit dahulu. Namun, saya agak kecewa apabila melihat kelesuan pemuda dalam byk isu di bumi bertuah, Selangor Darul Ehsan ini.

    Secara jujur, saya melihat pemuda selangor di bawah Sdr Suhaimi gagal dalam menzahirkan cita-cita kita utk merampas kembali Selangor. Hanya PM, TPM dan Dato' Noh Omar yang betul2 bekerja kuat, selain dari beberapa orang lagi. Saya tidak nafikan bahawa pemudakapar telah merancang beberapa aktiviti sukan/riadah untuk orang muda, alhamdullillah. Ia bagus untuk mengambil hati pengundi muda. Namun, penekanan dari aspek kesedaran paling penting kerana inilah faktor undi atau voting factor utk PRU yang akan datang. Oleh itu, pemuda harus bijak menyalurkan maklumat tentang kehaprakan fuckatan riot pimpinan kalid al gagapi wal selekehi secara berterusan kepada segenap usia. Kita melihat dari para bloggers, yang saban hari mendedahkan kepincangan pakatan haram. Tahniah pada mereka terutamanya GAP, rbf, the unspinners, ex-pkr dll lagi. Perlu bagi UMNO mendekati dan melihat perspektif mereka. Namun, tidak semua orang mempunyai akses pada media baru ini. Oleh itu, pendekatan old school harus kita buat; ceramah, ceramah dan ceramah. Sekalung tahniah kepada pemuda dun meru dibawah pimpinan penyelaras dun pn. liza yang membawa Senator Ezam tempohhari. Feedback dari kaum bapa, ibu, pejuang veteran sgt menggalakkan dimana mereka mahukan acara ini terus diadakan. "ala...kejap je rasanya" "bila nak buat majlis camni lagi?""Klu dari dulu wat camni kan bagus". itulah luahan hati rakyat marhaen yang mahukan cerita sebenar, sedang sehari-hari kita dikompangkan oleh versi palsu acuan yahudi pimpinan al-liwati wal yahudi pasdapig. Cume, soal promosi yang lembab, lembab dan lembab. Ramai rakan-rakan yang tidak sedar atau sempat menyertai majlis ini. Saya nak tanya satu soalan:

    NAK MENANG KE TAK NI? nak? buat cara nak menang.

    blog pemuda dun meru dah beberapa bulan tiada topik. Kenapa? biar diorang yang jelaskan. Komen saya yang berminggu tidak disiarkan. Saya tak tahu. Mgkin komen itu sensitif, lalu di gam. Saya pun tidak tau samada komen saya ini akan pihak tuan lepaskan ke layar siber.

    Saya mahu BN kembali. Tak kisahlah walaupun ada kepincangannya. Asalkan jgn Agama, Bangsa dan Tanahair ku ini dilacorkan oleh si pengkhianat bangsa!!!

    Allahuakbarrrr!!!

    -Melayu Bangkit!!!-

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah tuan. akhirnya suara baru telah mendapat suara baru yang jujur dan mahukan kemenangan..
    1. Untuk makluman tuan ssebenarnya Pergerakkan Pemuda Kapar memang banyak membuat aktiviti dan dalam setiap aktiviti memang kita menekan voting factor..
    2. kalo dapat tuan perhatikan program sukan yang kita jalankan tidak lengkap tanpa kaunter daftar pemilih dan kaunter ahli UMNO.

    3. Dalam setiap program juga kita sampai kan ceramah namun dalam kelompok yang kecil.

    4. Bagi Jentera pemuda pula kita telah mantapkan dengan ilmu perang saraf dan perang cyber... namun sepertimana tuan menggunakan nama melayu bangkit meraka juga begitu dan ada juga yang tidak menggunakan nama samaran. Mereka bergiat dalam laman laman web seperti blog, facebook, twitter, dsb.
    5. Apa yang lebih penting ialah Pergerakaan Pemuda UMNO Bahagian Kapar sentiasa proaktif dalam memberi penerangan melalui pelbagai medium kepada golongan muda.

    sekali lagi saya ucapkan terima kasih diatas komentator tuan

    ReplyDelete
  3. Syukran Jazilan kepada pemudakapar yang memberi maklumbalas. Ingatkan peristiwa di pemudadunmeru.blogspot.com akan berlaku sekali lagi yang saya anggap sebagai mesej jelas bahawa misi menawan semula selangor adalah angan-angan semata-mata. Tuan, ada beberapa persoalan di sini:
    1. Sejauh mana keberkesanan kaunter daftar pemilih dan kaunter ahli umno setakat ini? ada statistik lengkap?
    2. Sejauh mana kepastian bahawa mereka yang daftar mengundi betul-betul akan mengundi BN pada pru yg akan datang?
    3. Tuan sendiri menulis bahawa "dalam kelompok yang kecil". 10 orang? 20 orang? Harus diingat, melalui sumber-sumber yang boleh dipercayai, DUN Meru memerlukan 10,000 undi baru bagi menjamin kemenangan pru akan datang.
    4. Lihat saja follower anda, 22 orang. Cukup? Kita melihat di sekitar kapar dan meru, ramai anak-anak muda mempunyai laptop dan broadband sambil medang2 (dgn izin), tapi di mana mereka, di alam maya ini?
    5. Sejauh mana blog ini mengupas isu-isu tempatan di bahagian kapar?

    Lihat soalan saya no.2. Saya berpendapat bahagian kapar perlu lebih kerap mengadakan ceramah-ceramah umum khusus untuk kaum bapa dan ibu yang mgkin media baru ini tidak sampai kepada mereka. Seingat saya, hanya 2 ceramah di bahagian kapar yang menjemput Jeneral Perang Melayu: 1. Tok Him di Meru 3 dan Senator Ezam di Bukit Kapar. Kita perlukan Jeneral Perang seperti mereka di Kapar/Meru sekerap yang mgkin. 2 bulan sekali, 3 bulan sekali, tuan tentukan. Walaupun pemudakapar menjalankan aktiviti utk pemuda yang pihak tuan sendiri menulis "dalam kelompok yang kecil", ini tidak cukup. Saya melihat pemimpin pemuda gagal memainkan peranan yang efektif dalam isu-isu di Selangor tercinta ini. Character Development (dgn izin) adalah penting untuk mencipta wibawa seseorang pemimpin. Mentaliti fuedal yang bersifat defensif seperti dalam kes judi bola terserlah. Sekali lagi, mentaliti ini sgt kuat dalam sanubari pemuda. Tabik spring bagi pemuda untuk membantah isu lesen judi, tapi suara pemuda hilang dalam isu-isu lain. Sifat defensif inilah yang telah menyebabkan Selangor tercintaku ini rebah tersembam ke bumi. Di asak bertalu-talu, waima fitnah pun akan menjadi kebenaran. Klu tuan minat bolasepak, saya beri satu "wisdom thought" (dgn izin) " a good defensive tactic is to attack!". apabila diserang, baru nampak pemuda. tapi, apabila berpeluang menyerang, tidak menyerang. Yg diserang, PM, minta PM bagi portfolio kat menantu pak lah. Apa punya mentaliti...

    Program juara rakyat adalah aktiviti yang bagus. Termasuklah membuat ketupat, memasak, sukan atau apa jua. Namun, yg penting kesedaran orang melayu terhadap dajjal, dan juga yakjuj makjuj yang ber'bin'kan sama, yang muncul di Malaysia, Selangor khususnya. oleh itu, saya laungkan kata kunci ini sebanyak 3x:

    EDUCATE.....EDUCATE......EDUCATE....

    UMNO selangor seharusnya memikirkan cara terbaik untuk menyampaikan mesej kepada pengundi dgn efektif, dan berterusan (continuously). Kita berhadapan dengan yahudi, yang ada kumpulan pemikir, pelaksana dasar dan bertindak. UMNO Selangor memerlukan gerakan tersusun bagi mendapatkan undi mutlak. UMNO Selangor kene bergerak, bergerak dan bergerak. Mohon yang malas buat kerja ......resign..... yg tak efektif, resign.....terutama Ketua Pemuda UMNO Selangor, Sdr. Suhaimi Ghazali. Klu UMNO Selangor gagal memberi kesedaran pengundi, lupakan Selangor. Klu UMNO Bahagian Kapar masih lena dibuai selesa maka DUN Meru, Dun Selat Kelang, Dun Sementa dan Parlimen Kapar adalah adalah angan-angan sahaja.

    Sampaikan salam perjuangan saya kepada admin blog pemudaumnomeru dgn ucapan "Nak menang ke tak nak?"

    Aku Pejuang Kecil,
    -Melayu Bangkit!!!-

    ReplyDelete

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT