SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Monday, September 14, 2009

Pertandingan Kacau Dodol PPUM KAPAR

























DODOL adalah seni warisan kebudayaan bangsa melayu sejak turun termurun, DODOL antara satu jenis masakan yang mempunyai banyak maksud tersirat. Untuk menjadikan DODOL yang terbaik, Kenyal, tidak melekat, sedap, tidak terlalu manis dan sbgnya banyak benda yang harus dilakukan dan yang pastinya ianya tidak boleh dibuat seorang diri, kerjasama yang erat dan kesabaran yang hebat amat diperlukan selain daripada kesungguhan serta konsisten dalam mengacau dodol. Semuanya itu boleh diaplikasikan kedalam kehidaupan dan juga jentera parti.

Pada 12 September 2009 telah diadakan Pertandingan Kacau DODOL Pergerakkan Pemuda UMNO Bahagian Kapar yang mana kali ini Bandar Sultan Sulaiman telah berbesar hati menjadi tuan rumah kepada program tradisi ini.
Sebanyak 41 kumpulan telah mengambil bahagian dalam pertandingan kali ini yang mana melibatkan hampir 205 orang perserta. Tuan rumah sendiri menghantar 8 kumpulan.
Pertandingan ini telah dihadiri oleh Puan Norliza bt haji Ahmad ( EXCO Wanita UMNO Malaysia) merangkap Ketua Wanita UMNO Bahagian Kapar, Dato Haji Abdul Rahman Bin Hj Palil , Ketua UMNO Bahagian Kapar merangkap ADUN Sementa,, Dato Haji Faizal Bin Abdullah,(Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kapar) Tuan Haji Ghazali Bin Mohd Amin, (Naik Ketua UMNO Bahagian Kapar serta Cik Hanimasra Bt Marhani, ketua Pergerakkan Puteri UMNO Bahagian Kapar.
Mereka juga turut menyampaikan sumbangan kepada kumpulan-kumpulan yang bertanding. Tahniah kepada semua peserta dan AJK yang telah bertungkus lumus menjayakan program kali ini.

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT