SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Monday, January 25, 2010

paid blogger by Parpu Kari's


Kita baca dulu apa yang The Unspinners tulis kat bawah ni:Gambar diatas adalah gambar blogger2 PAS Perak bersama dengan orang gila MB boneka bernama Nizar.Dalam konvensyen ini, Nizar menyatakan ketidak puasan hatinya kerana blogger PAS tidak bersungguh dalam pertemperan siber dalam kempen Bubar Perak. Si gila ini sedar orang melayu sudah tidak bersamanya. Dari memujuk, dia buat kecuh kata sedia bila2 masa kerana DUN Perak akan dibubar. Biar dia teruskan Zambery, sampai penat. Si Nizar giler jawatan sejak jadi MB dah giler pakai baju cantik dan bergambar. Sekarang potak dia meremng sejak accident. Dia mahu buat kecohlah di Perak. Teruskan Nizar. Pasti lagi orang menyampah dan akan backfire giler.Berbalik kepada blogger dalam gambar, kami tahu blogger2 mereka tidak efektif kerana mereka blogger berbayar. Macam Al Husseyn tu. Mana ada pencarian lain. Dia kena buang sekolah dari jawatan guru kerana menceronboh murid2 perempuan.


Blogger berbayar tidak akan berjaya. Mereka tidak akan kekal lama. Lagi pula, bila yang bayar tu taukeh Old Town WHite Coffeee Nga Kor Ming yang mempersoalkan peruntukan bina Masjid. Orang macam inilah PAS ambil duit daripada.


Bagi blogger2 UMNO, ini peringatan kami The Unspinners. Jangan ikut peel blogger PAS yang mintak duit. Orang nak kasi itu lain. Yang suka meminta dan kenakan harga, tak payahlah. Lain kalau anda beri perkhidmatan profesyenal. Blogging mana boleh profesyenal.Kekalkan diri anda bebas dan berfikir independent, perjuangan anda lebih ikhlas serta telus. Pasti anda akan berjaya. Ini adalah salah satu bukti bahawa bloggers pakatan haram memang dibayar! Tetapi mereka suka menuduh bahawa sesiapa yang pro kerajaan pula yang dibayar, jadi anda kena faham dalam kamus mereka takde benda free, kalau buat blog mesti dibayar!Bagi mereka tiada istilah free, aku pernah ditanya oleh salah satu blogger pembangkang yang sudah tidak lagi menyokong pakatan haram, berapa yang aku dapat, tanya dia? aku tanya dia balik, dapat apa? Yalah katanya berapa kami dibayar untuk berblog.


Aku terkejut dengan soalan dia lalu kami beritahu kepada hamba Allah ini yang kami berjuang atas kerelaan diri sendiri dan tidak ada sesiapa pun membayar kami, kali ni dia pulak yang terkejut dan katanya bloggers pakatan haram semuanya berbayar, kalau tak bayar sapa nak buat blog!Aku pendekkan cerita, maka pada hari itulah aku dapat tahu yang sebenarnya bloggers Pakatan Haram sememangnya dibayar, mereka bukan buat free ya, kalau tak percaya lihatlah bloggers2 besar dari kalangan mereka memiliki semua 'gadgets' atau kelengkapan yang terkini!Ini berbeza dengan kami yang cukup dan serba kekurangan dari semua segi sebab kami tidak dibayar! Memang ada pihak-pihak yang pernah berjanji untuk menolong atau menyumbang tetapi hingga ke hari ini, janji tinggal janji, argghh, aku pun tak heran sebenarnya, lebiah baik aku macam ni, INDEPENDENT!


Maka aku bebas bersuara dan tak perlu aku ikut telunjuk sesiapa pun, apa yang aku tils di blog ini adalah hasil dari pandangan aku sendiri dan tidak disuruh sesiapa pun, sebab itulah aku ada followers yang setia, kalau blog berbayar lain bunyinya!Lagipun kalau UMNO bayar aku takkan la aku balun kalau UMNO tak betul kan? Bagi aku simple aje, sapa tak betul, aku balun dan blog aku ni lebih bersimpati pada kerajaan di kala ini namun bukan semua keputusan kerajaan aku setuju ok! Tak betul aku lawan jugak sebab bagi aku adalah penting untuk aku sampaikan suara rakyat marhaen!Aku cuma menyampaikan, kalau pihak kerajaan sudi nak mendengar

Alhamdulillah, kalau tak biar rakyat yang tentukan! Ada jugak dari kalangan manusia yang tak ikhlas dalam perjuangan mereka sendiri pun fikir blog ini dibayar! Kalau dibayar sila buktikan, kalau tak just shut the fuck up! Sepatutnya korang membantu blogger seperti aku dengan sokongan moral bukan mempertikaikan apa yang aku buat!Bodoh betul manusia yang telah diajar untuk berjuang dengan mengaharapkan pembalasan ni, lagi satu di kesempatan ini aku nak jelaskan sesuatu, aku tidak ada kena mengena dengan UMNO Perak! Aku bukanlah kepala bloggers seperti yang diwar-warkan oleh penyokong KJ yang bebal nak mampos ni! Aku adalah aku dan tidak dibayar oleh sesiapapun!Sepatutnya aku tak payah nak explain pun cuma aku rasa ada baiknya kalau aku berkongsi kisah aku ni bersama-sama pembaca setia yang selalu bertandang ke blog aku yang tak seberapa ni! Aku tidak ada bos, aku hanya sebagai penyampai suara rakyat marhaen! Aku benci manusia hipokrit!So kepada bloggers Pakatan Haram, korang nak kata aku makan duit haram ke, apa ke, lantak korang le, esok korang jawab la nanti sebab buat fitnah kat aku! Sikit pun aku tak kisah, aku ada kerja aku sendiri dan aku tak mengharapkan dari sesiapa pun!Lebih elok begini, aku bebas menyampaikan suara rakyat marhaen dan pandangan aku sendiri dalam sesuatu isu, sebab itulah aku akan tetap bongkarkan segala kemungkaran tidak kira dari pihak pakatan haram mahupun dalam kerajaan sendiri!


AKU BERJUANG DEMI ALIF BA DAN TA!Sekian. Terima Kasih!

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT