SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Monday, January 4, 2010

Ayuh melayu...kuat kan ukhuwahmu


Lidah Paling Becabang adalah orang yang munafik... orang munafik amat sukar dikesan ddalam kalangan kita ... ada yang muka melayu, cakap melayu, makan makanan melayu tapi bukan melayu... ada juga yang muka islam, perwatakan islam, tapi sebenarnya menentang islam... dan juga menentang memertabatkan islam.....


1) sebagai contoh apabila ngangan kormeng membaca ayat -ayat suci alquran.. sedangkan dia bukan islam,,..... dan malahan dia tidak mahu memeluk islam pun apa maknanya... pernah dulu satu ketika saya pernah mendengar bahawa apabila orang kafir bagi salam kita .. tapi orang ini pula telah membaca ayat al quran ..untuk memancing undi.... adakah ini bermakna dia memamng mempercayai ayat alquran ... ataupun sebenarnya dia .. hanya mencemarkan alquran..


2.) apabila mahkamah dalam penghakiman nya menyatakan bahawa... kalimah Allah s.w t boleh digunapakai di dalam HERALD TRibune... yang merupan newsletter agama kristian... apakah impaknya kepada kita nanti.... saya ingin memetik kata-kata ustaz taib azammudin diparlimen... "ini berkaitan akidah umat islam... kita tak mahu anak anak kita nanti akan keliru" ... dan perkataan yang muncul nanti ialah ... ALLAH yang mana satu...pasal dalam islam Allah s.w.t mewajibkan sembahyang lima waktu sehari semalam.... manakala dalam ajaran kristian yang diamalkan sekarang tak silap saya seminggu sekali.... adakah nanti kita akan mendengar pula....ayat yang keluar dari anak-anak kita yang sedang bersembang dengan anak-anak orang kristian ..Allah s.wt.. ko suruh puasa.. ker... pakcik akku kater tak payah pun....? itu mungkin akan berlaku...wallahhualam...


3) yang herannya HERO hindustan atau lebih dikenali dalam dunia blogger kaled gereja....amat menyokong keputusan mahkamah itu.. menurut akhbar perdana semalam( ahad 3 disember 2009).. adakah ini yang dipanggil pejuang oleh parti yang kononnya islamik... (buat kaled sekrang ni bukan masa nak popular... sekarang ni ialah masa untuk kita membela agama islam kita...) * patutlah ko tak dapat permit bagi ceramah...*


Adakah ini satu lagi muslihat untuk memecah belahkan umat islam di Malaysia?Adakah ini satu propaganda politik?Adakah ini satu lagi cara untuk menyesatkan umat islam?Bagaimana dengan masa depan umat islam di Malaysia?Bagaimana pula dengan masa depan, akidah, penterjemahan dan PENGAKUAN anak, cucu, cicit kita di masa hadapan???Makin banyak perkara yang telah berlaku di bumi Malaysia ini yang melibatkan agama kita... AGAMA ISLAM... sehinggakan sekarang ini.. kalimah ALLAH telah menjadi permainan agama lain....Kalau perkara ini pun kita (UMAT ISLAM) tidak sedar lagi.... tak tahulah apa nak dikata...Kita semua tidak pernah berganding bahu menangani masalah yang timbul... ada pula pihak yang menggunakan isu hangat untuk kepentingan politik....MACAM-MACAM ADA...BILA KITA SEMUA NAK SEDAR???BILA KITA SEMUA NAK BERSATU HATI???BILA KITA SEMUA NAK MEMPERTAHANKAN HAK UMAT ISLAM DI MALAYSIA???BILA??? BILA??? BILA???Jangan sampai "nasi dah jadi bubur" baru kita nak sedar???Apa akan jadi dengan masa depan kita???Mesej ini bukan untuk menghangatkan keadaan, tetapi hanyalah untuk kita semua berfikir sejenak masa depan anak cucu cicit kita di masa hadapan... Mari lah kita bersatu hati... Marilah kita berganding bahu..Jangan sampai kita berpecah belah.. Porak Peranda... Sedar tak sedar kita merosakkan dunia kita sendiri, menghancurkan agama kita sendiri... ADAKAH INI YANG KITA SEMUA MAHUKAN???


6 comments:

  1. sudalaaaa... nak bersatu mendanya?? kata amno kuat. ngapa ajak semua melayu bersatu? bersatula melayu amno untuk membela Islam... xyah ajak orang pas, apsal orang pas ni xguna semuanya munafik. kami pon x hingin bersatu ngan amno!!

    ReplyDelete
  2. benar itu, tapi kaji lah dulu...kamu org melayu jugakan....sapa yang kata org pas munafik..kecuali diri sendiri yang terasa, kalu pas kata kat UMNO org umno boleh relek jer kanapa org pas nak berkelahi pasal tu..sepatutnya kalu org pas tu islam, perkara nie bawa berbincang, itu baru islam, nie dok buat mcm org tak ada ilmu agama pasal apa

    ReplyDelete
  3. hoi,kamu ni tahu tak memang umno tu kuat kalau tidak dah lama orang melayu mampus termasuk kamu,ni bukan suruh umno dan bersatu tapi dalam soal agama kita kena bersatu tak kira apa parti gampang ka

    ReplyDelete
  4. Anon..5:26pm. politik ada batasnya.. ada percanggahan pendapat tapi kalo bab Islam apa salahnya kita bersatu.... kan kita mengadap dan mengucapkan kalimah shahadah yang saman

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum saudara,

    Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,saya mohon jasa baik saudara untuk letakkan blog saya,

    http://10sibudakhitam.blogspot.com/

    dalam blog list saudara.Blog saudara juga telah saya masukkan dalam list saya agar kita dapat sama-sama berkongsi memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

    Salam dari 10 Si budak hitam..

    ReplyDelete
  6. Salam sejahtera saudara,

    Saya dengan ini secara rasminya menjadi followers blog saudara.

    Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan saya agar dapat kita sama-sama jadi followers blog dan buktikan pengikut kita lebih ramai bersatu-padu dalam menegakkan agama,bangsa dan negara.Tunjukkan inilah generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

    http://10sibudakhitam.blogspot.com

    Terima kasih. Semoga kita berjumpa lagi.

    ReplyDelete

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT