SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Tuesday, March 9, 2010

Yusof Qardhawi .keluar fatwa?


Suara Baru Taknak buat artikel yang panjang. cuma ada persoalan yang mungkin perlu diperjelaskan...
1)anwar kata yusof qardhawi mengatakan bahawa anwar difitnah oleh saifol.. Betul ke difitnah oleh sayfol? pasal sepanjang pengetahuan suara baru.. Yusof Qardhawi tidak pernah mendengar keterangan dari Sayfol.. macam mana dia tahu yang pekara ni fitnah.
2) Suara baru ingin mengaskan disini sekiranya Yusof Qardhawi..mengeluarkan kenyataan berkaitan dengan isu ini..ianya sebenarnya adalh pendapatnya sahaja bukan fatwa.. kerana.. fatwa biasanya dikeluarkan apabila semua sumber rujukan dan permasalahan telah dikaji dengan teliti.. tetapi dalam kes ini Yusof Qardhawi hanya mendegar dari satu pihak sahaja.
3) kita harus juga pecaya bahawa selepas Nabi Muhammad S.A.W wafat tiada lagi orang yang maksum..maksudnya orang yang tidak melakukan kesalahan.
4) Dalam kes Ini Kenapa Anwar cuba mengelak dari melakukan sumpah sedangkan beliau mepunyai masa dan kewangan yang kukuh untuk medapatkan sokongan luar negara.
5) Danby adalah antara ahli parlimen Australia yang mendesak kerajaan Malaysia Mengugurkan pertuduhan ke Atas Anwar .. Ini bukan Masalah Kerajaan Dengan Anwar tetapi Masalah Saypol ngan Anwar. so di mana keadilan yang selalu dilaung-laungkan barat ..termasuk bekas presiden kanada itu...
6)Anwar yang mengaitkan kes nya dengan kerajaan sedangkan yang mebuat laporan ialah Saypol.
7) Suara baru bukanlah nak mengadili kes ini..tetapi kemuskilan yang dibuat oleh Anwar terlalu bayak Diversion dan menyalahgunakan proses mahkamah.
8) Kenapa Pakatan Rakyat hanya menyokong sekiranya .. mereka menang dan meberontak sekiranya mereka kalah.. sedangkan mahfuz,anwar dan berbagai tokoh pembangkang yang lain juga pernah memenangi kes saman malu..

4 comments:

  1. Yusof Qardawi tidak salah sama sekali. Untuk dia membuat analisa dia perlukan maklumat yang tepat.

    Anwar beri maklumat yang tidak tepat dan membesar membesarkan komen itu.

    Tujuannya untuk rakyat sendiri yang menghakimi. Kalau undang undang di tangan rakyat masuk hutan lagi la kita.

    Bukan kah itu akan membuat negara kacau bilau..

    Anwar Anwar...

    ReplyDelete
  2. betul tu ..pasal saya tak kata yusof qardhawi salah ..saya kata yusof qardawi tidak pernah mendengar keterangan dari saipol

    ReplyDelete
  3. Dah nama pun ulama besar. Tak kan tak tau nak buat pertimbangan ketika buat ulasan. Dengar cerita nuar, terus jer buat ulasan. Abis cerita budak saiful nak campak kat mana???? Dengar la kedua-dua pihak dulu baru buat ulasan. Aku yang tak sekolah tinggi pun tau prosedur. Nik Aziz kata Dato' Harunsani ejen UMNO. Tuan Usup nie boleh kira ejen nuar la kot...????????

    ReplyDelete
  4. usof,biar lah mahkamah yang menentukan,kalau betul nuar kai pungkuk tu tak bersalah dia tak perlu takut,jangan asyik nak menangguh je perbicaraan tu,lagi cepat lagi bagus,biar semua rakyat tahu siapa yang benar atau tidak

    ReplyDelete

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT