SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Friday, March 15, 2013

UMNO Online - “Investigate Ties Between Anwar And Misuari – Shafie Apdal” plus 9 more

UMNO Online - “Investigate Ties Between Anwar And Misuari – Shafie Apdal” plus 9 more

Link to UMNO Online

Investigate Ties Between Anwar And Misuari – Shafie Apdal

Posted: 14 Mar 2013 05:03 AM PDT

BERA, March 14 – The government has been urged to investigate the close relations between Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim and the leader of the Moro National Liberation Front (MNLF), Nur Misuari.

Umno vice-president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal said their relationship was perceived to have raised questions when Anwar and Nur Misuari frequently met although both did not have any official designation.

“As far as I am concerned, Anwar and Nur Musairi are now using each other to achieve their own objectives,” he told reporters after attending a meeting with members of the Village Security and Development Committee (JKKKK) for the Bera parliamentary constituency at Bohor Baru, Bera, here today.

Also present was the Member of Parliament for Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, who is also the Minister of Domestic Trade, Cooperatives and consumerism.

Shafie, who is also the Rural and Regional Development Minister, said the exposure in the website Wikileaks recently also proved that Anwar and Misuari met frequently.

“Anwar’s photograph with his grey hair shows that the picture was taken recently.

“He (Anwar) is willing to do anything to achieve his political objective,” he said.

Terengganu People Describe Opposition’s Manifesto As Lover’s Promises

Posted: 14 Mar 2013 05:02 AM PDT

KUALA TERENGGANU, March 14 – The majority of people in Terengganu have described the opposition pact’s manifesto as a lover’s promises and that none of the opposition parties, especially PAS, will be able to fulfill what was promised in the manifesto.

Amir Burhanuldin from Kuala Terengganu said most of the things offered by the opposition pact in the manifesto had already been implemented and delivered by the Barisan Nasional (BN) state government led by Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said.

“For example, the opposition promised to build more secondary religious schools in each district and give an annual grant to rakyat and pondok religious schools.

“All these projects have been implemented by the Terengganu BN government. In fact, the state has emerged as the country’s new powerhouse in education and hence, proved the efficiency of the BN government’s administration,” he said.

Mohamad Ghazali Ismail, 41, from Hulu Terengganu said living under PAS administration in Terengganu from 1999 to 2004 was enough for him to realise that it was a mistake.

“In that five years, what has PAS done for Terengganu? Enough is enough. Don’t promise us the moon and the stars. Don’t be like a lover who makes 1001 promises.

“Once they get what they want, once they rule the state, they will forget all their promises,” Mohamad Ghazali said.

Meanwhile, Khatijah Mohamad, 43, from Dungun said the majority of the people in Terengganu were getting more comfortable living under the administration of the BN government.

She said this was because their welfares were being taken care of and Terengganu was the only state with various funds to help its people.

“My principle is easy. If BN has an excellent track record, why do we want to take the risk and put our trust in the opposition parties which have yet to prove their capability to rule?” she said.

Meanwhile, the menteri besar had recently advised the opposition leaders not to cheat the people with their sweet lies and promises, including to provide 17,000 employment opportunities to the people.

He said it was impossible to create such a big number of employment opportunities because with all the efforts undertaken by the BN state government, only 5,000 to 7,000 jobs could be offered over the past five years.

“I want to ask PAS, how many companies have they convened a meeting with? Some from Korea? Japan? What is the name of the companies? What factory? What jobs? Let the people know. Don’t just simply say it. List out the names of the factories, don’t lie,” he said.

The menteri besar also stressed that the BN government had done its level best to ensure the wellbeing of the people and had fulfilled all its promises, which were far more rational than the opposition’s manifesto.

BN Temerloh Optimis Kekalkan Kemenangan, Rampas Semula DUN Kuala Semantan

Posted: 14 Mar 2013 04:28 AM PDT

TEMERLOH, 14 Mac – Ketua UMNO Bahagian Temerloh, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin menaruh keyakinan tinggi bahawa Barisan Nasional (BN) mampu untuk mengekalkan kemenangan di Parlimen Temerloh serta merampas semula DUN Kuala Semantan pada PRU ke 13 dan kini dikuasai oleh Pas.

Menurut beliau, gerak kerja serta kesatuan yang baik diantara UMNO dan juga parti-parti komponen memberikan gambaran bahawa BN berupaya untuk mengekalkan kemenangan mereka di semua DUN dan Parlimen di kawasan tersebut.

"Kita akui bahawa untuk mengambil semula DUN Kuala Semantan yang  dikuasai oleh Pas hari ini merupakan satu cabaran besar kepada kami di Temerloh. Namun apabila melihatkan gerak kerja yang dilaksanakan oleh jentera BN, maka saya berkeyakinan kita boleh mengekalkan kemenangan serta merampas semua DUN Kuala Semantan.

"Saya juga telah diarahkan oleh MB Pahang untuk memantau perkembangan sokongan rakyat terhadap BN di kawasan Kuala Semantan dan Insya-Allah, jika kerjasama dan semangat yang diperlihatkan oleh jentera BN di sini, kita akan beroleh kemenangan di Dun tersebut dan juga Parlimen," jelas beliau.

Bercerita tentang gerak kerja yang dilakukan oleh BN Temerloh, beliau berkata bahawa segala program gerak kerja telah dilakukan sejak lebih setahun yang lalu dan hari ini hasilnya respon dan sokongan rakyat terhadap BN semakin bertambah.

"Kini kita telah memasuki pusingan terakhir untuk mengenal pasti pengundi-pengundi kita. Kita melakukan 'head count' setiap  pengundi baik Melayu, Cina dan India. Kita juga sedang giat melaksanakan program-program di 42 PDM dengan kerjasama parti komponen yang lain.

"Ini merupakan sebahagian daripada usaha menyakinkan rakyat untuk terus memberikan mandat kepada BN biarpun wujudnya cabaran yang  agar getir, namun program-program yang dilaksanakan itu sedikit sebanyak telah memberi kesan yang positif kepada pengundi di sini.

"Jika kita lihat berdasarkan kehadiran rakyat di program BN, ia memperlihatkan respon yang baik di kalangan rakyat. Kita juga sedaya upaya untuk menyelesaikan segala permasalah rakyat yang melibatkan isu-isu tanah dan sebagainya," ujarnya.

Parlimen Temerloh mempunyai 65 ribu pengundi dengan di tiga DUN iaitu Mentakap, Kuala Semantan dan Lancang sementara dari segi komposisinya pula, majoritinya sebanyak 65 peratus adalah terdiri dari kaum melayu manakala selebihnya pula adalah kaum Cina dan India. – MediaUMNO

Siasat Segera Pendedahan WikiLeaks – Norliza

Posted: 14 Mar 2013 04:10 AM PDT

KUALA LUMPUR, 14 Mac – Pendedahan WikiLeaks berhubung pembabitan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap apa yang berlaku di Lahad Datu, Sabah seperti yang didedahkan pihak media perlu diberi perhatian serius kerana membabitkan keselamatan negara.

Exco Pergerakan Wanita UMNO, Senator Norliza Abdul Rahim mengesa pihak berkuasa menjalankan penyiasatan segera terhadap pendedahan itu dan perlu mengambil tindakan sewajarnya kepada mereka yang terbabit dan tidak boleh dipandang remeh.

"Sudah pasti mereka tidak akan mengaku terhadap apa yang didedahkan itu, namun kita perlu menjalankan siasatan, perkara ini bukan dilakukan oleh media tempatan, ia dilaporkan media luar yang tidak ada kena mengena dengan kita di sini.

"Perkara ini membabitkan keselamatan negara, pihak berkuasa perlu bertindak tegas dan buat siasatan terperinci, jangan biar perkara itu mengugat kestabilan dan kesejahteraan rakyat terutama dalam suasana untuk menghadapi pilihan raya," katanya kepada UMNO-online ketika diminta mengulas laporan media berhubung pendedahan WikiLeaks yang membabitkan Anwar.

Baru-baru ini, portal WikiLeaks memdedahkan ketua pembangkang dari Malaysia mengadakan pertemuan dengan bekas Pengerusi Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) yang menuntut pembebasan Sabah dari Malaysia dan pertemuan itu telah menimbulkan pelbagai persoalan sama ada pertemuan terbabit mempunyai hubung kait dengan apa yang berlaku di Lahad Datu.

Norliza berkata apa yang berlaku itu telah menimbulkan banyak persoalan sehingga menimbulkan rasa tidak selesa di kalangan rakyat dengan lapaoran daripada pihak media tempatan dan luar negara.

Beliau juga berharap tiada pihak yang cuba mengambil kesempatan dan memperjudikan isu keselamatan negara untuk kepentingan peribadi atau politik mana-mana pihak. – MediaUMNO

Azlan Tunduk Acuan Politik Anwar, Matlamat Halalkan Cara

Posted: 14 Mar 2013 04:09 AM PDT

KUALA LUMPUR, 15 Mac – Keengganan bapa Saiful Bokhari, Azlan Mohd Lazim menyahut cabaran bersumpah laknat bagi membuktikan dakwaan beliau bahawa wujudnya konspirasi yang melibatkan pengakuan liwat anaknya,  memperlihatkan  beliau sebenarnya telah dipergunakan oleh pihak pakatan pembangkang demi untuk kepentingan politik mereka.

Menurut bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ruslan Kassim, Azlan takut untuk bersumpah laknat kerana bimbang dengan kifarah Allah dan sedar pengakuan beliau itu hanyalah satu skrip politik acuan Anwar Ibrahim untuk memulihkan imejnya di mata rakyat.

"Dulu mereka kata Saiful dipergunakan oleh BN, tetapi hari ini jelas bahawa bapanyalah yang dipergunakan oleh Anwar Ibrahim. Sebab itu bila disuruh sumpah laknat bagi membuktikan dakwaannya itu benar dan beliau tidak dipergunakan, maka Azlan tidak berani.

"Jelas, hari ini kaedah politik matlamat menghalalkan cara sedang direncanakan oleh Anwar. Beliau akan buat apa saja untuk menjatuhkan kerajaan. Tidak hanya dengan melalui sistem demokrasi, bahkan juga melalui konspirasi bersama pihak-pihak tertentu untuk memburukkan imej kerajaan di mata rakyat," tegas beliau kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Ujarnya, biarpun Anwar dianggap licik dalam berpolitik, namun pendekatan fitnah dan penipuan yang digunakan beliau lambat laun akan terdedah dan terbongkar.

"Hari ini pun sudah banyak pendedahan daripada orang-orang kuat PKR yang berkaitan pendekatan politik Anwar yang tidak mengira batas sehingga sanggup menabur fitnah dan menipu demi untuk menjatuhkan kerajaan dan juga demi kepentingan politik peribadinya.

"Saya yakin, akan ada satu demi satu pendedahan yang seterusnya memandangkan Anwar tidak berhenti daripada melakukan tohmahan dan fitnah terhadap kerajaan. Anwar boleh merancang tetapi dia lupa bahawa Allah juga merancang dan sudah tentunya perencanaan Allah itu lebih baik," katanya.

Beliau juga menaruh keyakinan bahawa apa juga taktik dan teknik politik jahat yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dapat dibaca oleh rakyat di negara ini.

"Rakyat kita bukan bodoh. Sekali mereka ditipu, maka kepercayaan rakyat terhadap Anwar sudar tidak ada. Anwar pula sudah banyak kali berbohong kepada rakyat. Cerita 16 September, cerita racun arsenik, cerita mahu dibunuh dan banyak lagi cerita-cerita dongeng beliau yang terbukti tidak benar sama sekali.

"Sebab itu kali ini, Anwar terpaksa berbuat apa saja kerana hari ini, bukan saja rakyat yang tidak berparti sudah tidak percaya kepada beliau, bahkan kepercayaan ahli dan penyokong pembangkang sendiri terhadap beliau sudah semakin pudar. Dan beliau sedar tentang hal itu," jelasnya. – MediaUMNO

Hanya Pandai Mencemuh, Tiada Pemimpin Pembangkang Berani Ke Lahad Datu

Posted: 14 Mar 2013 04:08 AM PDT

LAHAD DATU, 14 Mac – Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, sejak insiden Lahad Datu diserang pengganas sehingga kini tiada seorang pun pemimpin pembangkang yang berani tampil dan menghulur apa jua bentuk bantuan kepada rakyat Sabah yang menjadi mangsa pencerobohan.

Ujarnya, pemimpin pembangkang hanya tahu mencaci dan memberi gambaran buruk terhadap bantuan ikhlas yang dihulurkan kerajaan, malah apa yang lebih dikesalkan, pakatan pembangkang tanpa rasa bersalah terus menghina dan menyemaikan rasa benci dihati rakyat terhadap perjuangan anggota keselamatan yang sedang bertarung di Sabah demi mempertahankan kedaulatan negara dan menjaga keselamatan rakyat.

"Sehingga kini, mana pemimpin pembangkang yang begitu lantang bersuara mengkritik sebelum ini… Tidak seorang pun yang menjejakkan kaki ke sini menghulurkan bantuan. Sudahlah tidak memberi bantuan untuk meringankan beban mangsa, mereka mengkritik dan mencemuh pula anggota keselamatan kita,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengetuai program Misi Bantuan Prihatin anjuran Pergerakan Puteri UMNO Malaysia sempena kempen Cintai Keamanan – Bersatu Pertahan Kedaulatan Negara di Lahad Datu

"Lihatlah… sudah berapa ramai anggota kita yang terkorban demi mempertahankan kedaulatan negara. Adakah ini satu sandiwara atau konspirasi… Adakah kemusnahan yang terjadi di sini satu kepura-puraan… Adakah penderitaan dan kesusahan yang dialami oleh penduduk Sabah ini satu lakonan…

"Insiden ini telah berlaku lebih sebulan tapi mana pemimpin pembangkang. Saya cadangkan mereka datang ke Lahad Datu dan melihat keadaan sebenar di sini. Jangan hanya tahu mencemuh tanpa melihat kebenaran di sini," ujarnya kepada UMNO-Online.

Dalam misi tersebut, Pergerakan Puteri UMNO turut menghulurkan pelbagai barang bantuan berbentuk ubat-ubatan dan keperluan diri berjumlah RM12 ribu yang telah diagih-agihkan di Kem Cenderawasih dan Kem Embara Budi.

Rosnah turut meluangkan masa melawat Pusat Media yang beroperasi di Residental Felda Sahabat dan beliau melahirkan rasa bangga serta berterima kasih kepada pihak media yang berusaha melaporkan berita untuk makluman seluruh rakyat Malaysia. Beliau turut berpesan agar pihak media tidak lupa menjaga keselamatan diri ketika menjalankan tugas. – MediaUMNO

Govt Does Not Dismiss Invoking RCI Or White Paper On Sabah Intrusion – Hishammudin

Posted: 14 Mar 2013 03:33 AM PDT

SANDAKAN, March 14 – The government does not dismiss the possibility of setting up a Royal Commission of Inquiry (RCI) or opening a White Paper to investigate claims that third parties were behind the terrorist intrusion in Lahad Datu, Sabah, said Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

He said a thorough investigation needed to be done to find out the real motive for the intrusion including if there were any parties which underwrote the terrorists from the southern Philippines to undermine the country’s stability and sovereignty.

“This can be done either by an RCI or opening a White Paper.

“I myself want to know who are the masterminds and who are funding the terrorists and did the planning because all these concern national security,” he said.

Hishammuddin said this at a press conference at the Sandakan police headquarters here today after receiving a briefing on the latest public order situation in Sandakan, the second largest town in Sabah, from Sandakan police chief ACP Rowell Marong.

Ahmad Maslan Likens Opposition Manifesto To A Mirage

Posted: 14 Mar 2013 03:30 AM PDT

KOTA BAHARU, March 14 – Umno information chief Datuk Ahmad Maslan has likened the opposition manifesto to a fata morgana (mirage) or hallucination.

“A mirage is seeing a pool of water in a desert during hot days. To a weary traveller, he sees a sparkling oasis ahead to quench his thirst, but it doesn’t really exist once he reaches the place.

“There is no oasis or pool, it is merely a reflection of light in the air which gives an illusion of an oasis in the desert. That’s the opposition manifesto,” he told reporters after briefing Kelantan Umno speakers here, today.

Ahmad said Umno machinery would be mobilised to advise the people not to be fooled by the opposition manifesto which was full of hot air.

He said the speakers would explain in simple terms to make it easy for the people to understand based on information provided by the Finane Ministry that the opposition manifesto was farfetched and could ruin the country if implemented.

Apart from explaining government’s initiatives such as the 1Malaysia People’s Aid (BR1M), Ahmad said the speakers would also clarify various issues such as the use of the word ‘Allah’ and the Lahad Datu intrusion by Sulu terrorists.

Meanwhile, Ahmad proposed to Kelantan residents who felt cheated over unfulfilled promises made by the PAS-led state government to file suit in court and Kelantan Umno could render assistance to them.

He said the Selangor government was being sued by about 11,000 people over its failure to fulfil the 2008 general election manifesto.

BN Kedah Bersedia Untuk Misi Rampas Kembali Kedah Pada PRU-13

Posted: 14 Mar 2013 03:10 AM PDT

KUALA LUMPUR, 14 Mac – Barisan Nasional (BN) Kedah kini berada di tahap persiapan tertinggi dalam misi merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU-13), kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Mukhriz Tun Mahathir.

“Kita memang telah bersedia bagi memastikan kemenangan BN di Kedah kali ini. Jika ada orang bercakap mengenai masalah dalaman, kita yakin semua itu akan diselesaikan semasa kempen nanti,” katanya dalam sidang media sempena Perhimpunan Anak Kedah (HAK) di sini hari ini.

Mukhriz yang juga Timbalan Menteri Pendagangan Antarabangsa dan Industri berkata pemilihan calon, yang kini telah 90 peratus siap, dilakukan dengan teliti demi kemenangan BN kali ini.

“Kita mahu dari awal-awal lagi walaupun di atas kertas pun calon dah boleh menang.

“Kita tidak mahu sebarang alasan atau ruang untuk kita tewas di mana-mana kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri di PRU ke-13 nanti,” katanya.

Mukhriz berkata kemenangan BN kali ini amat penting untuk membela kebajikan penduduk Kedah yang terpinggir kerana tiada apa yang dilakukan kerajaan negeri pimpinan PAS sepanjang mentadbir negeri itu selain hanya mampu menabur janji kosong melalui manifesto.

Beliau berkata dakwaan kerajaan negeri mengenai kejayaan mereka yang dicapai di negeri tersebut yang dimuatkan dalam sebuah buku rekod sepenggal kerajaan negeri bertajuk ‘Sayangi Kedah Sejahtera’ merupakan pembohongan semata-mata.

“Orang kampung lebih tahu apa yang berlaku dan kerajaan mana yang benar-benar berusaha untuk mereka.

“Kita tak promosi diri, kita berkerja untuk rakyat, tapi kita tak uar-uarkan berbanding pembangkang yang hanya bercakap tapi tak tunaikan, ‘ambil nama’ pula atas projek kerajaan,” katanya.

Menurut Mukhriz dakwaan kerajaan negeri bahawa mereka berjaya membawa jumlah pelaburan tertinggi dari luar ke Kedah sepanjang memerintah berbanding pelaburan terkumpul yang dibuat oleh BN sebelum ini di dalam buku setebal 48 muka surat tersebut juga tidak berasas.

Beliau menjelaskan usaha menarik keyakinan pelabur ke negeri Kedah terutama di Kulim Hi-tech Park telah lama diusahakan BN dan kerajaan negeri hanya menumpang nama sempena kejayaan tersebut.

K’jaan Timbang Tubuh RCI Atau Buka Kertas Putih Siasat Pencerobohan Di Sabah

Posted: 14 Mar 2013 03:07 AM PDT

SANDAKAN, 14 Mac – Malaysia tidak menolak kemungkinan menubuhkan Suruhanjaya Diraja (RCI) atau membuka kertas putih bagi menyiasat dakwaan kemungkinan ada pihak yang menjadi dalang di sebalik insiden pencerobohan di Lahad Datu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata siasatan menyeluruh perlu dibuat bagi mengenal pasti motif sebenar pencerobohan itu termasuk kemungkinan ada pihak yang membiayai militan dari selatan Filipina itu untuk menggugat keamanan dan kedaulatan negara.

“Siasatan lebih menyeluruh perlu untuk kita tahu apa sebenarnya yang berlaku…ini kami akan lakukan sama ada menggunakan RCI atau buka kertas putih.

“Saya sendiri pun hendak tahu dalang di belakang pencerobohan ini dan siapa yang membiayai atau merancang kerana ini semua menyentuh kepada keselamatan nasional,” katanya.

Hishammuddin berkata demikian pada sidang media di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Sandakan di sini, hari ini selepas mendengar taklimat berhubung situasi semasa di Sandakan oleh Ketua Polis Daerah Sandakan ACP Rowell Marong.

Mengenai sama ada hasil siasatan itu akan didedahkan kepada umum, Hishammuddin berkata ia akan dibincangkan oleh pucuk pimpinan apabila perkara itu selesai kelak.

Mengulas keadaan keselamatan di Sabah, Hishammuddin berkata secara keseluruhannya keadaan bertambah baik termasuk di Tawau, Semporna dan Sandakan dengan keyakinan masyarakat umum terhadap ketenteraman di negeri itu semakin meningkat.

Mengenai Kawasan Keselamatan Khas Sabah (ESSCOM), Hishammuddin berkata Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa dan beberapa pihak berkaitan akan berada di Sabah esok bagi meninjau keperluan tambahan bagi merealisasikan penubuhan kawasan itu yang memerlukan perancangan rapi.

Katanya penguatkuasaan di kawasan perairan timur Sabah juga akan ditingkatkan bagi menghalang kemasukan warga Filipina ke negeri itu termasuk kewujudan ‘lorong-lorong tikus’ yang memudahkan laluan mereka.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengumumkan kementerian itu kini bertanggungjawab menjaga perairan timur Sabah sepanjang 1,400km yang sebelum ini di bawah tanggungjawab Jabatan Perdana Menteri.

Berhubung laporan penahanan 35 warganegara Filipina yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan penceroboh bersenjata di Sabah oleh Unit peronda Tentera Laut Filipina semalam, Hishammuddin berkata Wisma Putra akan berhubung dengan Manila bagi menyelesaikan perkara itu.

“Wisma Putra akan berhubung dengan kerajaan Filipina kerana rakyat dia dan perairan dia,” katanya.

Media Filipina semalam melaporkan unit peronda menahan kesemua suspek di dalam dua buah bot di perairan Tawi-Tawi sekitar jam 6.30 pagi semalam, di mana beberapa unit senjata dan bahan letupan turut dirampas dari bot yang dinaiki.

Hishammuddin dalam lawatan itu turut melawat dan berkongsi cerita dengan tiga anggota pasukan keselamatan yang cedera dalam Operasi Daulat di Lahad Datu dan sedang menjalani rawatan di Hospital Duchess of Kent di sini.

Dalam kejadian berbalas tembakan pada Sabtu lepas, dua anggota PGA dari Batalion Miri iaitu Lans Kpl Mohd Zariman Ibrahim dan Kpl Affendi Rusli mengalami kecederaan di betis dan paha.

Selain itu, Kpl Khairul Anuar Md Isa dari Rejimen ke-7 Askar Melayu Diraja (7RAMD) Kem Kukusan Tawau yang cedera di pipi dalam pertempuran di Sungai Nyamuk, Lahad Datu dimasukkan ke hospital itu semalam.

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT