SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

SAYANGI SELANGOR YAKINI BN

TERKINI DAN TERHEBAT

Thursday, September 26, 2013

UMNO Online - “Pindaan Pencegahan Jenayah Membolehkan Suspek Ditahan Dua Tahun – Zahid” plus 9 more

UMNO Online - “Pindaan Pencegahan Jenayah Membolehkan Suspek Ditahan Dua Tahun – Zahid” plus 9 more

Link to UMNO Online

Pindaan Pencegahan Jenayah Membolehkan Suspek Ditahan Dua Tahun – Zahid

Posted: 25 Sep 2013 04:53 AM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept – Pindaan Akta Pencegahan Jenayah 1959 yang dibentang di persidangan Dewan Rakyat hari ini membenarkan penahanan tanpa perbicaraan bagi tujuan ketenteraman awam, keselamatan awam atau pencegahan jenayah.

Rang Undang-undang Pencegahan Jenayah (Pindaan dan Pemerluasan) 2013 itu dibentangkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bagi bacaan kali pertama yang antara lain membenarkan penahanan tanpa pertuduhan jenayah atau tanpa perbicaraan sebagaimana yang pernah diperuntukkan dalam Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Pencegahan Jenayah) 1969 dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960.

Kuasa perintah tahanan itu diberikan kepada Lembaga Pencegahan Jenayah, yang akan ditubuhkan di bawah rang undang-undang itu, yang akan dipengerusikan sama ada oleh Hakim Mahkamah Persekutuan, Hakim Mahkamah Rayuan atau Hakim Mahkamah Tinggi bersama dua anggota.

Lembaga itu boleh mengeluarkan arahan penahanan seseorang yang ditahan di bawah rang undang-undang itu, tidak melebihi dua tahun tanpa bicara.

Selain mempunyai kuasa melanjutkan tempoh tahanan kepada dua tahun lagi sekiranya didapati perlu demi kepentingan ketenteraman awam, keselamatan awam atau pencegahan jenayah.

Bagaimanapun arahan tahanan oleh pihak lembaga terbabit boleh disemak semula di Mahkamah Tinggi.

Peruntukan bagi penubuhan lembaga itu serta tanggungjawabnya merupakan bahagian baharu iaitu bahagian IVA di bawah seksyen 19A berhubung Perintah Tahanan.

Rang undang-undang itu juga membenarkan polis menggunakan peranti pengawasan elektronik terhadap orang yang direman dan dibenarkan dilepaskan sementara menunggu inkuiri.

Rang undang-undang itu juga memasukkan satu seksyen baharu iaitu 7B dan 7C untuk menubuhkan Lembaga Pencegahan Jenayah bagi menggantikan menteri, dan anggota lembaga itu dilantik Yang di-Pertuan Agong .

Sementara peranan menteri adalah untuk mengemukakan laporan tahunan berhubung segala perkara berkaitan dengan peruntukan bahagian IVA kepada Parlimen, dan Parlimen turut diberi hak untuk mengkaji semula bahagian IVA setiap lima tahun.

Pendapatan Pesara Tentera Perlu Ditambah – Penyokong Kerajaan

Posted: 25 Sep 2013 04:50 AM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept – Kerajaan diminta mengambil beberapa langkah untuk meningkatkan pendapatan pesara tentera memandangkan ramai daripada golongan itu menghadapi kesukaran selepas tempoh perkhidmatan mereka tamat.

Datuk Zaim Abu Hasan (BN-Parit) berkata dianggarkan 220,665 bekas tentera tidak layak menerima pencen selepas bersara kerana tempoh perkhidmatan tidak mencukupi 21 tahun.

“Ramai bekas tentera sekarang ini hidup serba kekurangan dan terpaksa bertungkus-lumus (berusaha) untuk menampung pendapatan,” katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan Tambahan 2013 di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau turut menarik perhatian mengenai kesulitan pesara tentera untuk mendapatkan pekerjaan selepas tamat perkhidmatan dan antara puncanya ialah tidak mempunyai kelayakan akademik yang mencukupi.

“Selain itu, ada yang tidak mempunyai kemahiran yang diperlukan dan ada antara pesara tentera tidak mempunyai modal untuk memulakan perniagaan atau memiliki tanah untuk terlibat dalam bidang pertanian,” katanya.

Justeru, beliau mencadangkan supaya kerajaan menimbangkan anggota tentera dibolehkan bersara pada usia 60 tahun bagi mengelakkan bekas tentera tidak mempunyai kerja pada usia muda.

Zaim juga meminta peruntukan tanah bagi tujuan pertanian dan tapak rumah diberi kepada bekas tentera kerana ia akan membolehkan golongan itu memiliki rumah sendiri memandangkan masih ada yang menyewa.

“Kerajaan juga boleh membantu pesara tentera dengan membina skim rumah mampu milik melalui skim perumahan angkatan tentera dan Syarikat Perumahan Negara, termasuk pemberian rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) di kawasan bandar,” katanya.

Beliau juga memohon kerajaan menimbangkan pemberian imbuhan khas RM500 setiap bulan kepada tentera tidak berpencen.

Sementara itu, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan semasa menggulung perbahasan itu, berkata pesara tentera tidak berpencen dicadang menceburi bidang perniagaan dan mendapatkan peluang berniaga serta modal daripada Tekun Nasional dan Amanah Ikhtiar Malaysia.

Dalam pada itu, beliau juga berkata rasionalisasi subsidi petroleum yang dibuat baru-baru ini dapat mengukuhkan kedudukan fiskal negara dalam jangka panjang, mengurangkan penyeludupan dan memantapkan kedudukan kewangan negara.

“Kajian kerajaan mendapati pemberian subsidi tidak bersasar ini member lebih manfaat kepada rakyat berpendapatan tinggi. Jadi penjimatan ini kita (kerajaan) akan gunakan untuk teruskan program-program yang memberi manfaat kepada rakyat secara menyeluruh,” katanya.

Pembangkang “Double Standard”… Haram Buat Pas, Halal Untuk Anwar

Posted: 25 Sep 2013 04:34 AM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept – Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan melahirkan rasa hairannya apabila pembangkang mempertikaikan kesediaan Pas untuk berdialog dengan UMNO demi masa hadapan agama Islam.

dap_karpal_anwar_pkr_guna_peralat_pas

Ujarnya, ketika Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim melahirkan hasrat untuk berdialog denga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengapa tidak dipersoalkan tetapi apabila Pas melahirkan hasrat yang sama, ianya dipersoalkan.

"Adakah kerana Pas hanya sebuah parti yang mudah diperalatkan maka peranan Pas untuk membuat sesuatu kebaikan tidak disokong.

"Sepatutnya dialog terbuka ini harus dilihat secara lebih mendalam dan rasional oleh pembangkang kerana ini bukan perkara baru. Pemimpin Pas terdahulu iaitu arwah Ustaz Fadhil Noor pernah berdialog dengan Tun Mahathir.

"Tidak salah untuk adakan dialog ini malah jangan lupa Pas adalah serpihan dari UMNO," jelasnya kepada UMNO-Online.

Tambah Jazlan yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Pulai, kemungkinan apa yang menjadi ketakutan penyokong pembangkang khususnya Pas adalah sekiranya Pas mengadakan dialog bersama UMNO ini akan membawa makna kononnya Pas tunduk kepada UMNO.

Pendapat begini adalah sama sekali tidak benar dan tidak seharusnya terjadi. "Mereka yang mempunyai pemikiran seperti ini harus keluar dari kepompong sempit yang tidak membawa sebarang kebaikan.

"Jika mereka boleh menyokong Anwar untuk berdialog dengan Perdana Menteri maka mengapa mereka tidak boleh memberi sokongan kepada Pas untuk berdialog dengan UMNO sekiranya ia membawa kebaikan terutamanya kepada agama Islam.

Sebelum ini, Presiden Pas Hadi Awang menyatakan kesediaan untuk berdialog dengan UMNO dalam isu membabitkan masa depan Islam dan juga Melayu walau tanpa melibatkan ahli pakatan pembangkang yang lain. – MediaUMNO

Johor Kaji Semula Caj Bekalan Air Mentah Ke Singapura

Posted: 25 Sep 2013 04:09 AM PDT

JOHOR BAHARU, 25 Sept – Johor akan mengkaji semula caj bekalan air mentah ke Singapura yang masih belum dinaikkan sejak 52 tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah Negeri Johor Datuk Ir Hasni Mohamad berkata Johor mahu meningkatkan pendapatannya dan sedang meneliti perjanjian bekalan airnya dengan Singapura, Melaka dan Syarikat Air Johor (SAJ).

Menurut Hasni, setiap bulan Johor menerima bayaran RM1.2 juta dari SAJ dan RM230,000 dari kerajaan Melaka manakala Public Utilities Board (PUB), Singapura membayar RM200,000.

Beliau berkata, berdasarkan Perjanjian Malaysia-Singapura pada 1961 dan 1962, PUB membeli air pada harga 3 sen bagi setiap 1,000 gelen (4,546.09 liter) air mentah dan menjual air terawat pada harga 50 sen setiap 1,000 gelen kepada Johor.

"Singapura menerima 250 juta gelen air mentah dari kita manakala kita hanya menerima 16 juta gelen air terawat daripada Singapura setiap hari. Kita telah membawa hujah bagi kenaikan harga ini kepada kerajaan Pusat yang akan membawa perkara berkenaan kepada Singapura,” katanya.

Beliau ditemui selepas Majlis Menandatangani Ikrar Integriti Korporat Syarikat Air Johor Holdings Sdn Bhd di Bangunan Sultan Ibrahim sini hari ini.

Bagaimanapun, Hasni berkata terpulang kepada kerajaan Pusat untuk menaikkan atau tidak harga bekalan air mentah kepada Singapura.

“Diharapkan tiada masalah apabila Malaysia membincangkan perkara ini dengan pihak Singapura dan kerajaan negeri percaya ia dapat diselesaikan akhir tahun ini,” katanya.

Competition Law 2010 Makes Trade Negotiation Easier, Says Muhyiddin

Posted: 25 Sep 2013 03:46 AM PDT

KUALA LUMPUR, Sept 25 – The Competition Law 2010, which came into force last year, will make trade and business negotiations easier between Malaysia and other countries, says Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin.

He said the competition policy was one major issue discussed in any free trade negotiation including the Trans Pacific Partnership agreement.

“This subject is always taken into account as many countries already have competition laws and they do not want unhealthy trade practice,” he told a press conference after launching the 1st MyCC Competition Law Conference here today.

Malaysia’s Competition Act 2010 and the Competition Commission Act 2010 were enacted on June 10, 2010 after 19 years of deliberation and came into force on January 1, 2012.

Malaysia Competition Commission (MyCC) was set up in April 2011 to enforce the provision contained in the Act.

Malaysia has joined the ranks of more than 130 countries now with a competitive law regime.

Meanwhile, Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Minister Datuk Hasan Malek said consumers in the country would continue to reap a wide range of benefits from the government’s policy of opening up markets.

He said in many cases, the policy has generated wealth, as well as, given advantage to consumers and good examples can be found in the telecommunication and distribution trade sectors.

Today, Malaysia was witnessing positive results of healthy competition because many new players have emerged and prices continue to be competitive.

“I have no doubts that there are many other markets where positive effects can be reached this way,” he said.

Hasan also reiterated the political will and seriousness of the government to continuously improve market efficiency.

“We recognise that competition has a positive influence, not only on a country’s economy, as a whole but more importantly on the welfare of consumers,” he added.

Seramai 260 Calon Secara Rasminya Bertanding di Peringkat Majlis Tertinggi Dan Sayap UMNO

Posted: 25 Sep 2013 03:34 AM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept – Jawatankuasa Pemilihan UMNO hari ini mengumumkan jumlah rasmi bagi pemilihan Majlis Tertinggi dan sayap setelah tamat tempoh 72 jam yang diberi untuk mana-mana calon menarik diri daripada bertanding di dalam pemilihan UMNO pada kali ini.

ajk-pemilihan-pusat-umno-2013-tajudin-rauf-tajol-megat

Menurut pengerusi  Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Tajol Rosli, sebelum ini seramai 261 orang telah disahkan menyerahkan borang pencalonan masing-masing untuk bertanding di dalam pemilihan UMNO kali ini, termasuk untuk jawatan Presiden dan Timbalan Presiden.

"Bagaimanapun, dalam perkembangan terbaru, calon Naib Ketua Wanita, Datuk Hamidah Osman telah menarik diri. Ini bermakna jumlah terbaru secara keseluruhan yang bertanding dalam pemilihan kali ini bagi Majlis Tertinggi termasuk sayap wanita dan pemuda ialah 260 orang," beritahu beliau kepada pemberita dalam sidang media pemilihan UMNO bertempat di Putra World Trade Center di sini hari ini.

Manakala rumusan pendaftaran calon secara keseluruhan  mengikut negeri menurut beliau  adalah seramai 33,682 orang calon dan pecahan mengikut negeri pula adalah seperti berikut;

  1. Johor                                       – 4250 Calon
  2. Kedah                                      - 2848 Calon
  3. Kelantan                                - 2595 Calon
  4. Melaka                                   – 1193 Calon
  5. Negeri Sembilan                -  1436 Calon
  6. Pahang                                   – 2628 Calon
  7. Perak                                      -  3983 Calon
  8. Perlis                                      -  638   Calon
  9. Pulau Pinang                       –  1960 Calon
  10. Sabah                                      - 4453 Calon
  11. Selangor                               – 4035 Calon
  12. Terengganu                         – 1540 Calon
  13. Wilayah Persekutuan      -  2123 Calon

Manakala jumlah calon yang menarik diri pula ialah seramai 268 orang di seluruh negara dan pecahan mengikut negeri pula adalah seperti berikut ;

  1. Johor                                     – 1 Orang
  2. Kedah                                    - 16 Orang
  3. Kelantan                               – 30 orang
  4. Melaka                                   – 17 Orang
  5. Negeri Sembilan                -  29 Orang
  6. Pahang                                  - 29 Orang
  7. Perak                                     – 35 Orang
  8. Perlis                                     – 2 Orang
  9. Pulau Pinang                      - 32 Orang
  10. Sabah                                    - 6 Orang
  11. Selangor                              - 37 Orang
  12. Terengganu                        – 15 Orang
  13. Wilayah Persekutuan     –  19 Orang

 

Sementara itu, menurut Setiausaha Kerja UMNO Malaysia (SUK), Datuk Ab Rauf Jusuh,  jumlah perwakilan UMNO yang bakal menghadiri persidangan UMNO pada tahun ini dijangkakan tidak melebihi 150,000 orang.

"Melihatkan pada proses pemilihan UMNO di peringkat cawangan pada tahun ini, sebanyak lima ribu cawangan daripada 20,080 yang gagal menjalankan mesyuarat atas pelbagai sebab. Jadi berdasarkan faktor itu, kita jangkakan perwakilan yang akan hadir pada persidangan kali ini melebihi 140,000 orang dan tidak melebihi 150,000.

"Bagaimanapun, setelah kita melakukan saringan secara rapi, maka barulah kita dapat tentukan berapa jumlah sebenar perwakilan yang bakal hadir pada persidangan kali," jelasnya.

Tambah beliau lagi, pencapaian persidangan pemilihan UMNO kali adalah lebih baik jika dibandingkan dengan pencapaian pemilihan tahun 2008.

"Pada tahun 2008, ibu pejabat UMNO telah menerima 28 ribu bantahan mesyuarat cawangan-cawangan. Tetapi pada tahun ini, ibu pejabat hanya menerima tidak lebih 300 bantahan dan bantahan melalui saluran bahagian di seluruh Malaysia pula tidak melebihi lima ribu bantahan,"

"Ini disebabkan jawatankuasa pemantau dan juga jawatankuasa pemilihan UMNO yang diketuai oleh Tan Sri Tajol Rosli dan barisan kepimpinannya telah berjaya mengawal selia mesyuarat cawangan agar mengikut tata etika dan peraturan parti," jelasnya.

Bagaimanapun menurut beliau, calon-calon yang telah disahkan untuk bertanding ini sedang disaring latar belakang untuk memastikan tiada mana-mana calon yang diisytiharkan muflis, mempunyai kes-kes mahkamah atau pun terlibat di dalam jenayah.

"Kita akan umumkan secara rasminya jika ada sebarang perubahan setelah selesai saringan terhadap lebih 30 ribu calon ini kepada pihak media sebelum tiba tarikh pemilihan pada 12hb bagi pemilihan sayap dan 19 Oktober bagi peringkat Majlis Tertinggi," akhirinya. -MediaUMNO

Senarai Calon Ahli – Ahli Majlis Tertinggi Penggal 2013 – 2016

Posted: 25 Sep 2013 03:28 AM PDT

Pengerusi Tetap
BADRUDDIN BIN AMIRULDIN    1 MTB

Timb. Pengerusi Tetap
MOHAMAD BIN HAJI AZIZ    - 1
AHMAD FARIZ BIN ABDULLAH    - 2
ABD RAHMAN BIN HAJI PALIL   – 3

Presiden
MOHD NAJIB BIN TUN HJ ABD RAZAK   1 MTB

Timb.Presiden
MUHYIDDIN BIN HAJI MOHD YASSIN   1 MTB

Naib Presiden
AHMAD ZAHID BIN HAMIDI   – 1
HISHAMMUDDIN BIN TUN HUSSEIN ONN    - 2
MOHD SHAFIE BIN HJ. APDAL    - 3
MOHD ISA BIN DATO ABDUL SAMAD    - 4
MUKHRIZ BIN MAHATHIR    - 5
MOHD. ALI BIN MOHD. RUSTAM    - 6

Majlis Tertinggi
SHAHIDAN BIN KASSIM    - 1
SHAMSUL ANUAR BIN NASARAH    - 2
AZIZ JAMALUDIN BIN HJ MHD TAHIR    - 3
ISMAIL SABRI BIN YAAKOB    - 4
RAJA NONG CHIK BIN RAJA ZAINAL ABIDIN     – 5
ANNUAR BIN HAJI MUSA    - 6
ZAHIDI BIN ZAINUL ABIDIN    - 7
TAWFIQ BIN ABU BAKAR TITINGAN     – 8
MISRI BIN BARHAM    - 9
ROSNAH BTE HJ ABD RASHID SHIRLIN    -10
MUSA BIN HAJI SHEIKH FADZIR   – 12
AHMAD SHABERY BIN CHEEK   –  13
AB AZIZ BIN KAPRAWI   – 14
ABDUL AZEEZ BIN ABDUL RAHIM    - 15
MUSTAPA BIN MOHAMED    - 16
SOHAIMI BIN SHAHADAN    - 17
IDRIS BIN HJ JUSOH    - 18
MAHDZIR BIN KHALID    - 19
RAZALI BIN IBRAHIM    - 20
MOHD PUAD BIN ZARKASHI    - 21
HALIMAH BINTI MOHAMED SADIQUE    - 22
YUSOFF BIN ISHAK     – 23
MOHD ARIFF BIN ABDUL AZIZ    - 24
JAMALUDIN BIN DATO MOHD JARJIS    - 25
MOKTAR BIN RADIN     – 26
AB WAHAB BIN IBRAHIM   – 27
ZAWAWI BIN OTHMAN    - 28
RAJA ROPIAAH BINTI RAJA ABDULLAH    - 29
ROSNI BINTI ZAHARI    - 30
JAMIL KHIR BIN BAHAROM    - 31
ABD RAHMAN BIN DAHLAN    - 32
ABD. LATIFF BIN AHMAD    - 33
RAZALI BIN HUSAIN     – 34
NORRAESAH BINTI MOHAMAD    - 35
AZALINA BINTI OTHMAN    - 36
SITI ZAHARAH BINTI SULAIMAN    - 37
MD ALWI BIN CHE AHMAD    - 38
AZMAN SHAH BIN OMAR SHAH    - 39
MOHAMAD BIN HJ HASAN     – 40
TAJUDDIN BIN ABDUL RAHMAN    - 41
MAZNAH BINTI ABD HAMID    - 42
HAMIDAH BINTI OSMAN    - 43
HASAN BIN MALEK     – 44
MOHD SAZILI BIN SHAHIBI     – 45
ABD ZARIN BIN MOHD YASIN    - 46
MOHAMAD SATIM BIN DIMAN    - 47
AHMAD KAMAL ARIFFIN BIN MOHAMED    - 48
IDRIS BIN HARON    - 49
MOHD ZAIN BIN HJ ISMAIL    - 50
WAN MOHAMMAD KHAIR-IL ANUAR BIN WAN AHMAD    - 51
NUR JAZLAN BIN MOHAMED     – 52
NASIR BIN SAFAR    - 53
AZLAN BIN MAN    - 54
ZUBIR BIN HARUN   – 55
AHMAD TAJUDDIN BIN SULAIMAN     – 56
MOHSIN BIN YUSOFF    - 57
SAIFUDDIN BIN ABDULLAH    - 58
ISHAK BIN ISMAIL     – 59
A RAHIM BIN TAMBY CHIK    - 61
AHMAD BIN JAAFAR     – 62
REEZAL MERICAN BIN NAINA MERICAN     – 63
SAPIN @ SAIRIN BIN KARANO @ KARNO    -64

perwakilan-wakil-ahli-majlis-tertinggi-umno-perhimpunan-agung-bersemangat

Senarai Calon Jawatankuasa Pergerakan Puteri UMNO Malaysia

Posted: 25 Sep 2013 03:15 AM PDT

Pengerusi Tetap
AZLIEZA BINTI AZIZAN  1 MTB

Timb. Pengerusi Tetap
SALBIAH BINTI SAARI    - 1
NURUL HUDA BINTI NORDIN AHMAD   – 2

Ketua
MAS ERMIEYATI BINTI SAMSUDIN    - 1
JAMILAH HANIM BINTI OTHMAN    - 2

Naib Ketua
NORSABRINA BINTI MOHD NOOR   – 1
ZAHIDA BINTI ZARIK KHAN    - 2
NAZLIAH BINTI ALI    - 3

Ahli Jawatankuasa
AZURA BINTI MOHD AFANDI   – 1
NORASIMAH BINTI MD NOWAR    - 2
NORRULHUDA BINTI MARSIDIN    - 3
NOORMADIANA BINTI KAMARUDDIN   – 4
NASIBAH BINTI ISMAIL   – 5
JUNE ARTISHA BINTI MOHAMAD NAZARI   –  6
ASFALINDA BINTI ANUAR   – 7
NORWAHIDA BINTI PATUAN   – 8
MASMIRA BINTI MOHD SALLEH    - 9
NOOR AEIZA BINTI HASSAN    - 10
MIMIE HARIANIE BINTI ALIAS    - 11
NURHUDA BINTI AB KARIM    - 12
NOR HAZREENA BINTI MOHAMAD HASHIM    - 14
SUZANNA BINTI SHAHROM    - 15
NURHIDAYAH BINTI MOHAMAD SHAHAIMI   – 16
ISFARINA BINTI MOHD BALI   – 17
MARIANA BINTI AYOB    - 18
NORHAYATI BINTI RAMLI    - 19
WAN IZWANY BINTI ABDUL MALEK    - 20
JUNAIDA BINTI MAT ISHAK   – 21
NOR FARHANA BINTI ALHAM     – 22
AZLINA AZMA BINTI MOHD AZMI     – 23
JULIE BINTI SABRAN     – 24
NOR AZRYNA BINTI MOHD JAINURI    - 25
SYAKIMA NUR BINTI SABRI     – 26
NORMALAH BINTI RASIK    - 27
NOLEY BINTI HARUN     – 28
RAZMALINA BINTI RAZALI   –  29
HAZIQAH NASIRAH BINTI ZOL BAHARI    - 30
SRY NORAERNI BINTI KHAIRUDIN    - 31

puteri-umno-perwakilan-wakil-perhimpunan-agung-bersemangat

Senarai Calon Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

Posted: 25 Sep 2013 03:11 AM PDT

Pengerusi Tetap
ZUBIR BIN ZABIDI  - 1
ABDUL FATTAH BIN ABDULLAH   – 2
SYED AZMI AHMAD BIN SYED NAZIR AHMAD   – 3

Timb. Pengerusi Tetap
MUHAMMAD YADZAN BIN MOHAMMAD   – 1
AHMAD MUSHAWIR BIN ABDULLAH   – 2
BAHRUL RAZHA BIN CHUPRAT 3
HISHAM BIN AHMAD SABRI   – 4
MOHD SHOUBLI BIN JAMAL   – 5

Ketua
KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR  - 1
SYED ROSLI BIN SYED HARMAN   – 2
AKHRAMSYAH MUAMMAR UBAIDAH BIN SANUSI   – 3
IRWAN AMBAK BIN KHALID IZHAR   – 4
ABD KARIM BIN ALI   – 5

Naib Ketua
JAMAWI BIN JAAFAR   – 1
LOKMAN NOOR BIN ADAM  - 2
MOHAMAD IRUAN BIN ZULKEFLI   – 3
KHAIRUL AZWAN BIN HARUN   – 4

Ahli Jawatankuasa
IBDILILLAH BIN ISHAK   – 1
SYAMSUL BAHARIN PUTRA B.AHMAD SHIBI   – 2
ROHSAWAL NIZAM BIN ABD GHAFAR   – 3
ARMAN AZHA BIN ABU HANIFAH   – 4
MOHD AIZLI SHAHAR B ABDUL MALEK SHAHAR   – 5
MOHD RAFE BIN SIDEK    - 6
NAZIR HUSSIN BIN AKHTAR HUSSIN   – 7
MOHAMAD FAZLY BIN ZAINUDIN   – 8
MOHD ZAMRI BIN MOHD IDRUS   – 9
ARMIZAN BIN MOHD ALI  - 10
AHMAD MUKHRIZ BIN AHMAD FUAD   – 11
AHMAD FAISAL BIN ABDUL KARIM   – 12
ROZAIDI BIN ABDUL JAMIL   – 13
SUHASNI BIN HAYANI   – 14
MOHD NAJIB BIN MOHD ISA    - 15
FATHULBARI BIN MAT JAHYA   – 16
DAZMA SHAH BIN DAUT @ DAUD   – 17
MUHAMMAD YUSMIZAN BIN MD YUNUS  - 18
FAEZ AINSTEIN BIN NORDIN   – 19
MAZLAN BIN ISMAIL    - 20
MUHAMAD MUQHARABBIN BIN MOKHTARRUDIN    - 21
ONN HAFIZ BIN GHAZI   – 22
AWANG SALEH BIN MAKMUD   – 23
MOHAMAD SUJI BILANG BIN MOHD NORDIN    - 24
KHAIRUL FIRDAUS BIN AKBAR KHAN   – 25
RAHIMI BIN ABD KARIM   – 26
MOHD RAFIQ BIN NAIZAMOHIDEEN  - 27
AHMAD LUTFI BIN IBRAHIM    - 28
MAISHAM BIN MA`AROF    - 29
TENGKU ZUHRI BIN TENGKU ABDUL AZIZ   – 30
AZLAN BIN ABDULLAH   – 31
MOHAMAD FAIZ BIN YAACOB    - 32
SHEIKH AHMAD NAFIQ BIN SHEIKH A RAHMAN    - 33
ABDUL AZIZ BIN ISMAIL   – 34
ARIFFIN BIN KASSIM   – 35
SHAHRIZAL BIN MAN HARUN    - 36
KAMAROL BIN SALLEH   – 37
JEFFRI BIN SALIM   – 38
MOHAMMAD NAWAR BIN ARIFFIN    - 39
ZAIDEL BIN BAHARUDDIN    - 40
MOHAMED HAZALI BIN ABU HASSAN    - 41
MOHD SAFIEE BIN SALAM    - 42
SALLEHUDIN BIN SATAR    - 43
ERWIN MUKHRIZ BIN ZAHARI    - 44
MOHD AMIR IZWAN @ FELIX BIN ABDULLAH   – 45
MOHD FAIZAL BIN DAUD   –  46
MUHAMAD SAMAN @ AZIZUL KAMAR BIN ABDUL RAHMAN   – 47
MUA`AMAR GHADAFI JAMAL BIN JAMALUDIN    - 48
NORHILMAN BIN MOHD NOOR   – 49
MOHD KHAIRUL AMRI BIN AMIHAMZAH   – 50
MOHD SHAZRIL BIN MOHD KHALID   – 51
SYAHRIN BIN MD JAMALUDIN   – 52
MOHAMED NOOR BIN MOHAMED AMIN    - 53
NURUL IZHAM BIN NURUL ANUAR   – 54
MOHD FAIRUZ BIN MOHD SAKIRIN   – 55
MOHD IDHAM YASSER BIN SULEIMAN   – 56
AZRINIZAM BIN IBRAHIM   – 57
HASNIYUSFEE BIN ABU HASSAN    - 58
MOHD IKHMAL BIN ABU BAKAR   – 59
ZUKHAIRI BIN MD OSMAN   – 60
MUHAMMAD FAIZ BIN HASHIM   – 61
ARIFF HAKIMI BIN ZULKIFLI   – 62
JEFRIZAL BIN MOHD JAAFAR   – 63
MOHAMED NOOR AFFENDY BIN AMEERUDEEN   – 64
MOHD ISKANDAR BIN JAAFAR   – 65
MOHD HUSAIMI BIN HUSSIN   – 66
ANUAR BIN ABD.MANAP   – 67
AZMI BIN MD YATIM    - 68
MANNDZRI BIN NASIB   – 69
MOHMAD ASIAN BIN AHMAD    - 70
KHAIRUL AZLAN SHAH BIN ABD AZIZ    - 71
MOHD SAIFUL BIN MOHD SAHAK    - 72
SHAHRIMAN AKMA BIN MD SHABUDIN    - 73
MOHAMAD NAJUIB BIN MOHAMAD SHAHAIMI    - 74
MOHAMAD NAZARI BIN AHMAD    - 75
AHMAD BAIDZAWI BIN SALEH HAMDI    - 76
MUHAMMAD FAIZ BIN MAHAYUDIN    - 77

Ahli UMNO Bersemangat

Senarai Calon Jawatankuasa Pergerakan Wanita UMNO Malaysia

Posted: 25 Sep 2013 03:05 AM PDT

Pengerusi Tetap
NAPSIAH BINTI OMAR 1 MTB

Timb. Pengerusi Tetap
SARIPAH AMINAHBI BINTI SYED MOHD  - 1
MASTIKA JUNAIDAH BINTI HUSIN – 2

Ketua
SHAHRIZHAT BINTI ABDUL JALIL – 1
RAIHAN BINTI SULEIMAN  - 2
MAZNAH BINTI MAZLAN  - 3

Naib Ketua
SURAYA BINTI YAACOB  - 1
HAMIDAH BINTI OSMAN TARIK DIRI
AZIZAH BINTI MOHD DUN  - 3

Ahli Jawatankuasa
NORAINI BINTI AHMAD  -1
MELATI BINTI ALI  -2
NOR HAYATI BINTI ONN  - 3
ARMANI BINTI MAHIRUDDIN  - 4
JAINAB BINTI AHMAD  - 5
ROSLIN BINTI ABDUL RAHMAN  - 6
NORHAYATI BINTI OMAR  - 7
NORASLINA BINTI ZAINAL ABIDIN  - 8
ROSNAH BTE HJ ABD RASHID SHIRLIN  - 9
MARIANY BINTI MOHAMMAD YIT  - 10
RUSNAH BINTI KASSIM  - 11
JAMELAH BINTI A BAKAR   – 12
ARBAISAH BINTI OTHMAN  - 13
HALIMATON SAADIAH BINTI BOHAN   – 14
HASNAH BINTI SALAM   – 15
NORLIZA BINTI ABDUL RAHIM  - 16
AZIZAH BINTI JOHOR   – 17
ROSLINAH BINTI MOHAMED   – 18
MASHITAH BINTI IBRAHIM   – 19
SHAHANIM BINTI MOHAMAD YUSOFF  - 20
MARLIA BINTI ABD LATIFF  - 21
SHARIFAH AZIZAH BINTI SYED ZAIN   – 22
ASMAIZA BINTI AHMAD   – 23
ZAUYAH BINTI ZAINUDDIN   – 24
MAZNAH BINTI ABD HAMID   – 25
ZAITUN BINTI MAT AMIN   – 26
ZARINA BINTI MD EUSOPE   – 27
NIK NORIZA BINTI NIK SALLEH   – 28
NORIAH BINTI MAHAT   – 29
NORA`SHEKIN BINTI YUSOF   – 30
RAHMAH JAN BINTI SULAIMAN KHAN   – 31
SERIPAH NOLI BINTI SYED HUSSIN   – 32
ROS SURYATI BINTI ALANG  - 33
DYG SANIAH BINTI AWG HAMID   – 34
HABIBAH BINTI MOHD YUSOF   – 35
ROSNI BINTI ZAHARI   – 36
NOOR AIENI BINTI MOHD ALI    - 37
AZIZAH BINTI HARUN   – 38
AZIHANI BINTI ALI   – 39
RABIYAH BINTI ALI    - 40
NUAINUN @ SHUHANIE BINTI DERAMAN   – 41
MARZITA BINTI MANSOR   – 42
ZAINEY BINTI ZANUDIN   – 43
NONEE ASHIRIN BINTI MOHD RADZI    - 44

semangat-wanita-umno-pemilihan-perhimpunan-agung-dewan-merdeka

No comments:

Post a Comment

TERHANGAT, TERKINI DAN TERHEBAT